با حضور خیل عظیم مشتاقان، مراسم پرفیض قرائت دعای امام حسین(ع) در روز عرفه در حرم مطهر رضوی برگزار شد.

 مراسم دعای عرفه در حرم مطهر رضوی برگزار شد

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی آستان قدس رضوی، در مراسم پر فیض دعای عرفه که با مرکزیت صحن جامع حرم مطهر رضوی برگزار شد. ده‌ها هزار زائر و مجاور از سراسر ایران اسلامی، خود را به این مکان قدسی رساندند تا دعای پر فیض عرفه را به یاد حج ناتمام سالار شهیدان، حضرت اباعبدا... الحسین(ع)، قرائت کنند.

دعای عرفه توسط محمد رضا طاهری از مداحان برجسته کشور قرائت و در خلال این مراسم به گوشه‌هایی از مظلومیت سالار شهیدان و یاران باوفایشان در سرزمین کربلا اشاره شد.

همچنین در آیین قرائت دعای عرفه در حرم منور رضوی، حجت الاسلام  والمسلمین سیدحسین مومنی در سخنانی گفت: روز و شب عرفه از ایام متبرکی است که در آن خواندن دعای حضرت امام حسین(ع) و زیارت ایشان بسیار سفارش شده است.

وی افزود: عبادت در شب و روز عرفه معادل ۱۷۰ سال عبادت و خواندن زیارت امام سوم شیعیان(ع) برابر با رفتن هزاران حج واجب، عمره و جهاد در راه خداست.

سخنران حرم مطهر رضوی گفت: حضرت امام حسین(ع)، در این روز پس از به‌جا آوردن مراسم حج، در پایین کوهی به نام جبل الرحمه در صحرای عرفات نشستند و دعایی را قرائت کردند که به دعای روز «عرفه» مشهور شد.

وی اظهار داشت: همه ائمه اطهار(ع) پس از حضرت امام حسین(ع) در محل عرفات، اظهار بندگی و طلب بخشش و مغفرت از خداوند کرده‌اند که اینک ما مسلمانان پیرو راهشان هستیم.مؤمنی عنوان کرد: در این روز بر همه  مسلمانان واجب است که دل خود را از زنگار هوس و مادیات پاک کنند و از خداوند خویش طلب مغفرت کنند و از گناهان خویش شرمسار باشند.

وی با اشاره به روایتی از پیامبر اسلام (ص) بیان داشت: هنگامی که مردم در عرفات وقوف می‌کنند و حاجتهای خود را با گریه و زاری درخواست می‌کنند، خداوند نزد فرشتگان به این مردم افتخار می‌کند و به آنان خطاب می‌کند: آیا نمی‌بینید که بندگان من از راه‌های دور و غبارآلود به‌سوی من آمده‌اند و مالشان را در راه من خرج کرده‌اند و بدنها را خسته کرده‌اند؟ به عزت و جلالم سوگند! گناهکارانشان را به نیکوکارانشان می‌بخشم و آنها را از گناه پاک می‌کنم، مانند روزی که از مادر متولد شده‌اند.

همزمان با این برنامه معنوی، آیین ویژه روز عرفه مخصوص زائران اردو و عرب زبان نیز در رواقهای کوثر، غدیر و دارالرحمه حرم مطهر رضوی برگزار شد.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.