قدس آنلاین یزد - به مناسبت روز عید سعید قربان با حضور امام جمعه ، فرماندار ابرکوه و جمعی از خیران مسئول ستاد بزرگترین آیین قربانی درابرکوه انجام شد .

بزرگترین آیین قربانی دام در ابرکوه انجام شد

به گزارش قدس آنلاین از یزد ، دراین آئین امام جمعه ابرکوه  باتبریک عید سعید قربان گفت : کار ستاداحیاء حضرت ابراهیم(ع) در ابرکوه کار بسیار ستودنی است و احیاء این سنته حسنه خواست همه اولیاء خداست .
حجت الاسلام سید ابراهیم حسینی بابیان اینکه یکی از سر فصل های زندگی حضرت علی (ع) رسیدگی به نیازمندان بوده اظهار داشت : در قرآن کریم هم بحث انفاق وکمک به نیازمندان یک درس اخلاق برای بشردوستانه بسیار سفارش شده است .
وی از مشارکت خیران و مردم ابرکوه در این سنت حسنه تشکر کرد واظهار امیدواری کرد این طرح الگوئی برای دیگر شهرستانهاباشد .
درحاشیه این آئین مسئول ستاد آیین حضرت ابراهیم(ع) در ابرکوه گفت : درآیین قربانی که برای دهمین سال دراین شهرستان انجام می شود بیش از یکهزارو 500 کیلو گرم گوشت قربانی بین نیازمندان توزیع شد.
شدعلی اصغر قیومی با بیان این خبر  اظهار داشت : دراین آئین ابراهیمی تعداد یک راس گوساله ،‌  یک نفر شتر و33 راس گوسفند در کشتارگاه و تحت نظارت دامپزشکی این شهرستان ذبح قربانی شد.
وی بابیان اینکه  در این طرح بیش از 300نفر ازخیران و مردم مومن این شهر بیش از 300میلیون ریال اهداء کردند افزود: جمعی از جوانان ، خیران مرکز نیکوکاری محله دربقلعه دراین آئین ابراهیمی همکاری کردند.
مسئول این ستاد تاکید کرد: بزرگترین آیین قربانی دام در ابرکوه برای دهمین سال متوالی در روز عید سعید قربان درابرکوه انجام شد.
قیومی افزود : سال گذشته خیرین و نیکوکاران با اهدا ء 200میلیون ریال به این ستاد ، 25راس گوسفند، 3راس گوساله و1نفر شتر ذبح شد و گوشت آن بین بیش از یکهزار نفر نیازمند این شهرستان توزیع شد .

وی تصریح کرد  : این ستاد مردمی همچنین در مناسبت های دیگری نظیرسالروز میلاد باسعادت مولای متقیان امام علی(ع) اقدام به توزیع گوشت مرغ واقلام غذائی بین نیازمندان می کند.

 

 

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.