مدیرعامل سازمان زیبا سازی شهر تهران از ساماندهی تمامی پلهای عابر پیاده پایتخت خبر داد و گفت: اقدامات متعددی برای ارتقا سطح ایمنی پلهای عابر پیاده در دستور کار است که از جمله این اقدامات می توان به تعمیرات اساسی تمامی پلهای مکانیزه عابر پیاده تا پایان سال اشاره کرد.

ارتقاء سطح ایمنی پلهای عابر پیاده پایتخت/ روشنایی پلهای عابر الزامی است

به گزارش قدس آنلاین جمال کامیاب در گفتگو با خبرنگار مهر در پاسخ به این سئوال که به دلیل وجود تبلیغات روی بدنه پلهای عابر پیاده ضریب ایمنی آنها کاهش یافته است، برای رفع این مشکل چه اقداماتی در دستور کار دارید گفت: در گذشته به سرمایه گذراان بخش خصوصی این امکان داده شده بود که به ازای احداث پل عابر پیاده بتوانند نصبت به نصب تابلوی تبلغاتی خود به روی بدنه آن پل اقدام کنند، اما خوشبختانه با توجه به اتمام مدت قراردادها با سرمایه گذاران امکان جمع آوری و یا تغییر تابلوهای تبلیغاتی وجود دارد و تلاش خواهیم کرد تا پل هایی که از این نظر دچار مشکل هستند را ساماندهی کنیم.

وی ادامه داد: با توجه به اینکه پلهای عابر پیاده چهره شهر را مخدوش می کنند تا حد ممکن تلاش می شود تا تعداد پلهای عابر افزایش نیابد و نسبت به ایجاد گذرگاه های عابر پیاده اقدام شود، مگر در نقاطی که از نظر کارشناسان و متخصصان واقعا نیاز به پل عابر وجود داشته باشد.

مدیر عامل سازمان زیباسازی تصریح کرد: در راستای افزایش ضریب ایمنی پلهای عابر پیاده دستورالعملی به تمام مناطق ابلاغ شده تا تابلوهای تبلیغاتی به روی پلهای عابر به گونه ای نصب شوند که دید کامل پل را از بین نبرند و کل بدنه پل پوشانده نشود.

کامیاب با بیان اینکه پوشانده شدن کل بدنه پل عابر با تابلوهای تبلیغاتی ضمن کاهش ضریب ایمنی ، سبب می شود تا افراد کارتن خواب و متکدی به روی پلها اتراق کنند گفت: ضمن ساماندهی تابلوهای تبلیغتی به روی بدنه پل های عابر پیاده دستور العملی برای ساماندهی روشنایی و سقف پل های عابر نیز به مناطق ابلاغ شده است.

وی تصریح کرد: در این دستورالعمل تاکید شده تا ضمن بازسازی سقف فرسوده پلهای عابر پیاده تمامی پلها به سیستم روشنایی مجهز باشند و شهروندان در صورت مشاهده پلی که به سیستم روشنایی مجهز نیست می توانند با 137 یا 1888 تماس بگیرند تا موضوع مورد بررسی قرارگیرد.

مدیر عامل سازمان زیباسازی شهر تهران با بیان اینکه رفع لغزندگی برخی از پلهای عابر پیاده در فصل زمستان و هنگام بارش برف و باران یکی از درخواست های شهروندان است گفت: در این راستا نصب کفپوش بر روی پلهای عابر پیاده در دستور کار قرار دارد تا از لغزندگی پلها جلوگیری شود.

وی در پایان تاکید کرد: وضعیت پلهای عابر مرود بررسی دقیق قرار دارد تا در نقاطی که نیاز به پلهای عابر وجود ندراد نسبت به جمع آوری آنها اقدام شود و در نقاطی که ضرورت احداث پل جدیدی احساس شود نیز اقدامات لازم در دستور کار قرار گیرد.

 

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.