مدیرکل دفتر سلامت جمعیت، خانواده و مدارس وزارت بهداشت، در تشریح سیاستهای جمعیتی این وزارتخانه به تامین خدمات باروری سالم و افزایش بارداری های ارادی و برنامه ریزی شده اشاره کرد.

تشریح سیاستهای جمعیتی وزارت بهداشت/ افزایش بارداری های ارادی

دکتر محمد اسماعیل مطلق در گفتگو با خبرنگار مهر اظهارداشت: توانمندسازی کارکنان نظام ارائه خدمت برای خدمات باروری سالم بر مبنای حقوق سلامت باروری و بازنگری در استانداردهای مشاوره خدمات باروری سالم، از جمله برنامه های وزارت بهداشت در راستای اصلاح سیاست های جمعیتی است.

وی با اعلام اینکه افزایش بارداری های ارادی و برنامه ریزی شده در راستای بازنگری در استانداردهای مشاوره خدمات باروری سالم است، افزود: کاهش میانگین فاصله زمانی بین ازدواج و فرزند اول، کاهش میانگین فاصله زمانی بین فرزندان و کاهش بارداری های پرخطر، در همین راستا دنبال می شود.

مطلق با تاکید بر تامین خدمات باروری سالم در مسیر اجرای سیاستهای جمعیتی وزارت بهداشت، تصریح کرد: تسهیل دسترسی به خدمات بازگشت باروری پس از اعمال جراحی پیشگیری از بارداری، از دیگر برنامه های وزارت بهداشت است.

مدیرکل دفتر سلامت جمعیت، خانواده و مدارس وزارت بهداشت، با اشاره به آمار 27 درصدی تک فرزندی در جامعه، اظهارداشت: 7 درصد زوجین بدون فرزند هستند که در این راستا، پوشش بیمه ای درمان ناباروری مردان و زنان، از دیگر برنامه های وزارت بهداشت در مسیر اجرای سیاستهای جمعیتی است.

مطلق با اعلام اینکه بیش از سه میلیون زوج نابارور در کشور وجود دارد، ادامه داد: اکثر قریب به اتفاق موارد ناباروری در کشورمان را ناباروری اولیه (زوجین بدون فرزند) تشکیل می دهد و درصد کمتری از زوجین از ناباروری ثانویه رنج می برند

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.