گروه میهن - محمود مصدق: وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات از ارایه گزارش پارازیتها به ریاست جمهوری خبر داد و گفت: اگرچه هنوز از موضع گیری دکتر روحانی در این ارتباط اطلاعی ندارم، اما به نظر می‌رسد میزان تشعشعات کاهش یافته است.

 دسترسی به «وایبر»  محدود نشده است

محمود واعظی روز گذشته در حاشیه مراسم افتتاح پانزدهمین نمایشگاه بین‌المللی صنایع، مخابرات و اطلاع رسانی در جمع خبرنگاران، در تشریح آخرین وضعیت بررسی پارازیتها از سوی وزارت ارتباطات و فناورزی اطلاعات گفت: در این ارتباط جلسات متعددی با وزارت بهداشت، وزارت دفاع، سازمان حفظ محیط زیست و چهار دستگاه مرتبط دیگر داشته‌ایم.

وی سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی را پیگیر این موضوع دانست و افزود: این سازمان در تهران و نقاطی که گفته می‌شد میزان تشعشعات ناشی از انتشار پارازیتها بالاست، مورد بررسی میدانی قرار داد که گزارش آن با هفت امضا برای ریاست جمهوری ارسال شده که هنوز از موضع گیری آقای دکتر روحانی دراین باره اطلاعی نداریم، اما به ظاهر میزان تشعشعات در برخی نقاط کاهش یافته است.

 

 سرعت وایبر کند نشده

واعظی در پاسخ به پرسش خبرنگاری که از او پرسید، آیا وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات سرعت وایبر را کند کرده است؟ گفت: چنین چیزی نیست. هیچ مانعی برای دسترسی به این شبکه اجتماعی ایجاد نشده و فکر می‌کنم تمامی شبکه‌های اجتماعی که به نوعی مردم از آنها استفاده مناسب می‌کنند، باید در خدمت مردم باشند.

وی با اشاره به اینکه اخباری را در ارتباط با کند شدن سرعت وایبر از یکی دو سایت خوانده است، تصریح کرد: قطعاً هیچ کندی روی وایبر ایجاد نشده و ما هم چنین قصدی نداریم. در واقع در این زمینه بیشترین مدعی باید این وزارتخانه باشد؛ زیرا درآمد آن کم می‌شود، ولی ما مدعی نیستیم و تاکنون اقدامی برای کند شدن آن انجام نداده ایم.

 

 به iptv مجوز می‌دهیم

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در ادامه درباره ارایه مجوز iptv که قرار بود هفته گذشته برای یک شرکت خصوصی صادر شود، اما این اتفاق نیفتاد، گفت: تلاش ما این است که مردم بتوانند در منازل از خدمات مختلف برای تماشای فیلمهای سینمایی، آموزشی و... استفاده کنند.

وی در این زمینه از انجام مذاکراتی با برخی از شرکتها و بخش سینمایی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی خبر داد و افزود: دلیل اینکه هفته گذشته برای یک شرکت بخش خصوصی مجوز صادر نشده، برخی مسایل فنی بوده که ما درصدد حل این مسایل هستیم تا مجوز را صادر کنیم.

 وی در پاسخ به این پرسش که آیا انحصار طلبی در صدا و سیما مانعی برای واگذاری مجوز ip مدیا ایجاد نخواهد کرد؟ گفت: محتوایی که صدا و سیما تولید می‌کند، متعلق به خود اوست و ارتباطی با وزارت ارتباطات ندارد، اما ما در این زمینه مسؤولیتهایی داریم که مواردی را در سازمان تنظیم مقررات ارتباطات تدوین کرده‌ایم تا زیرساختهایی که قرار است برای انتقال صدا و تصویر به کار گرفته شود، فراهم گردد.

به گفته وی، هر شرکتی که توانایی خدمت به مردم را داشته باشد، می‌تواند مجوز دریافت کند و به هیچ وجه به یک شرکت فعالیت انحصاری نخواهیم داد.

واعظی در پایان به بحث کیفیت خدمات ارایه شده از سوی اپراتورها پرداخت و گفت: طی یک ماه گذشته دو اپراتور اول کشور برای ارایه خدمات نسلهای بالاتر در حال ایجاد تغییراتی روی BTSهای خود بودند که این موضوع گاه در برخی نقاط اختلالاتی را برای مردم به همراه می‌آورد. با وجود این، نسبت به سال گذشته وضعیت در این حوزه کمی بهبود یافته، ولی ما هنوز از شرایط راضی نیستم و جلسات متعددی با اپراتورها داریم.

 

 قاچاق 90 درصدی تلفن همراه 

رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس نیز در مراسم افتتاح پانزدهمین نمایشگاه تله کام با تأکید بر تولید داخل گفت: ظرفیت خوبی برای تولید تجهیزات مخابراتی در کشور داریم، اما به آن بی‌توجهی شده است.

رضا رحمانی با اشاره به اینکه در سال 84 حدود 800 میلیون دلار در حوزه مخابرات تجهیزات وارد کرده‌ایم، گفت: این رقم در سال 92 بیش از سه میلیارد دلار رسیده که این امر اگر چه نشان دهنده این است که کشور در حال توسعه است، اما معنای دیگری هم دارد و آن اینکه واردات بیشتر شده است، در حالی که ما باید به تولید داخل توجه جدی داشته باشیم.

رحمانی با اشاره به اینکه به مبلغ دو‌‌میلیارد دلار در سال گذشته گوشی تلفن همراه وارد کشور شده است، گفت: 90 درصد گوشی‌های تلفنهای همراه به صورت قاچاقی وارد کشور می‌شود که به این معنی است که گوشی‌های تلفن همراه در داخل نمایندگی و دفتر مجاز ندارند، یعنی خدماتی ارایه نمی‌دهند.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.