قدس آنلاین یزد - مدیرکل تبلیغات اسلامی استان یزد با اشاره به اهمیت مسئله امامت و ولایت گفت: غدیر و عاشورا با یکدیگر پیوند دارند و لازم است هیئت‌های مذهبی در برنامه‌های عزاداری ایام محرم، مسئله غدیر را تبیین کنند.

موضوع غدیر در برنامه‌های عزاداری ایام محرم تبیین شود

به گزارش قدس آنلاین از یزد، حجت‌الاسلام سید محمدشریف حسینی‌کوهستانی، در جلسه هم‌اندیشی روسای هیئت‌های مذهبی و مداحان یزد اظهار داشت : صدا و سیما در سطح ملی برنامه‌های عزاداری یزد را به طور مستقیم پخش می‌کند و در کشور توجه ویژه‌ای به عزاداری‌های یزد وجود دارد،

وی با بیان اینکه هماهنگی، نوحه‌خوانی و همدلی هیئت‌های سینه‌زنی یزد در کشور کم‌نظیر است. افزود : حفظ کردن اشعار طولانی توسط همه اعضای هیئت و عزاداران حسینی کار ساده‌ای نیست و این نشان از هماهنگی در هیئت‌های مذهبی است که در بسیاری از استان‌ها چنین شرایطی وجود ندارد.

 مدیرکل تبلیغات اسلامی استان یزد با بیان اینکه نوحه‌ها نیز با محتوا، طولانی و متناسب با مسائل روز است، تصریح کرد: لازم است برنامه‌های عزاداری امام حسین (ع) هر سال بررسی و به روز رسانی شود.

 این مسئول در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به آغاز دهه امامت و ولایت و فرا رسیدن عید غدیرخم خاطر نشان  ساخت : اگر امروز غدیر احیا شده، به خاطر قیام امام حسین (ع) است و در واقع عاشوراییان غدیر را زنده نگه داشته‌اند.

حسینی‌کوهستانی  افزود : غدیر و عاشورا باید در کنار یکدیگر برای مردم تبیین شوند، و اگر تاریخ زندگی علی ابن ابیطالب (ع) به درستی معرفی شود و شیعیان نیز به دستورات دین اسلام و مذهب شیعه به درستی عمل کنند، همه مسائل حل می شود

.

 وی با بیان اینکه امام علی (ع) را نمی‌توان تک‌بعدی شناخت، تصریح کرد: حضرت علی (ع) تمام معیارهای مورد نیاز برای مدیریت جامعه را دارد و در بحث امامت، هیچ انتخابی والاتر از انتخاب حضرت علی (ع) نبود.

 مدیرکل تبلیغات اسلامی استان یزد با تاکید بر اهمیت مسئله امامت ابراز داشت: امامت و لزوم وجود آن را باید در ایام محرم و صفر، با زبان روز به مردم معرفی کنیم.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.