دبیرکل ائتلاف انجیلی کنیا گفت: به‌خاطر تبلیغات رسانه‌ای فراوان منتظر دیدن سلاح‌های اتمی در خیابان‌های تهران بودم؛ ولی آنچه دیدم، محبت جوانانی بود که به‌دور از تبعیض با ما برخورد می‌کردند و علاقه خود به مردم آفریقا را نشان می‌دادند.

منتظر دیدن سلاح‌های اتمی در خیابان‌های تهران بودم، اما آنچه دیدم محبت ایرانی‌ها به آفریقایی‌ها بود

به گزارش خبرگزاری تسنیم، نخستین دور نشست دینی مرکز گفت‌وگوی ادیان سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی با رهبران دینی کنیا، با عنوان «نقش گفت‌وگوهای دینی در مقابله با افراط‌گرایی و خشونت» بعد از ظهر امروز، دوشنبه 14 مهر، در سالن شهید رحیمی این سازمان برگزار شد. آصف کریم، رییس هیأت رهبان دینی کنیایی حاضر در این دور از نشست‌ دینی و رییس جامعه شیعه اثنی‌عشری کنیا، در سخنانی با اشاره به تلاش‌هایش برای ایجاد تفاهم مشترک بین پیروان ادیان در این کشور آفریقایی، اظهار کرد: شیعیان کنیا رابطه مناسبی با رایزنی فرهنگی ایران در این کشور دارند.

وی ادامه داد: به‌دلیل سوء تبلیغات فراوان غربی‌ها و آنچه از رسانه‌ها به دست مردم می‌رسد، کنیایی‌ها دید منفی به ایران دارند. به همین دلیل تصمیم گرفتیم تا هیأتی را به ایران اعزام کنیم تا این کشور را از نزدیک ملاقات کنند و به بیان واقعیات درباره آن بین جامعه کنیا بپردازند و کنار آن هم دیدار و گفت‌وگوهایی با رهبران دینی ایران داشته باشند.

وی افزود: این هیأت بازدیدی از کاخ نیاوران و بعد از آن از خانه امام خمینی(ره) در جماران داشت. همین محل زندگی امام خمینی(ره) بعد از بازگشت از تبعید نشان می‌دهد که انقلاب وی برای مردم بود و ما را بسیار تحت تأثیر قرار داد.

آصف کریم، در ادامه با اشاره به بازدید هیأت رهبران دینی کنیا از کلیسای آشوریان، گفت: برای ما ثابت شده است که ایران، در کمال بردباری و تحمل، تمامی ادیان را می‌پذیرد و با پیروان آنها همزیستی مسالمت‌آمیز دارد.

ولینگتن ماتیسو، دبیرکل ائتلاف انجیلی کنیا، دیگر سخنران این مراسم بود. وی گفت: می‌دانیم که ایران در طول تاریخ دارای مردمانی بزرگ بوده است. در انجیل از کارهای بزرگ ایرانیان نام برده شده است و امروزه هم در کلاس‌های درس خود، تمدن ایرانی و بزرگی و کارهای بزرگ ایرانیان را تدریس می‌کنیم.

وی افزود: ذهنیت اشتباهی نسبت به ایران داشتم. به‌خاطر تبلیغات رسانه‌ای فراوان و مغرض، منتظر دیدن سلاح‌های اتمی در خیابان‌های تهران بودم؛ ولی آنچه دیدم، محبت و دوستی مردم و جوانانی بود که به‌دور از تبعیض با ما برخورد می‌کردند و علاقه خود به مردم آفریقا را نشان می‌دادند.

اولین روز از این دور از نشست با حضور آیت‌الله تسخیری، مشاور مقام معظم رهبری در امور جهان اسلام، دکتر ابوذر ابراهیمی ترکمان، رییس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، ولینگتن ماتیسو، دبیرکل ائتلاف انجیلی کنیا، آصف کریم، رییس جامعه شیعیان کنیا، حجت‌الاسلام خسرو‌پناه، رییس مؤسسه حکمت و فلسفه، اسقف اعظم سرکیسیان، اسقف اعظم ارامنه ایران، قهرمان سلیمانی، معاون آموزشی و پژوهشی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی و علی‌محمد حلمی، رییس مرکز گفت‌وگوی ادیان این سازمان، حجت‌الاسلام غلامرضا مصباحی‌مقدم، رییس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی، خورشیدیان، نماینده جامعه زرتشتی، یوناتن بت‌کلیا، نماینده آشوریان در مجلس شورای اسلامی و چند تن دیگر از رهبران دینی کشور آفریقایی کنیا و محققان و پژوهش‌گران کشورمان برگزار شد.

نخستین دور نشست دینی مرکز گفت‌وگوی ادیان سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی با رهبران دینی کنیا، فردا سه‌شنبه 15 مهر، با حضور هیأت کنیایی در دانشگاه ادیان و مذاهب در شهر قم ادامه می‌یابد.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.