معاون رفاهی، وزیرتعاونَ، کار و رفاه اجتماعی گفت: برای ارتباط بیشتر مردم و دولت سایت گفت‌و‌گوی اجتماعی راه اندازی شده که می‌توان از نظرات مردم در حوزه‌های اجتماعی برای تدوین طرح‌ها استفاده کرد.

سایت گفت وگوی اجتماعی در کشور راه‌اندازی شده است

به گزارش خبرگزاری تسنیم از بوشهر، احمد میدری پیش از ظهر امروز در نشست تخصصی کارگروه اجتماعی و فرهنگی با بیان اینکه به دنبال طراحی برنامه‌های رفاه اجتماعی در سطح استانها هستیم اظهار کرد: این طرح‌ها از استانهای غرب و جنوب غرب آغاز شده است.

وی با بیان اینکه این مناطق به سبب اینکه در جریان جنگ تحمیلی دچار صدمات مختلفی از جمله آسیب‌های اجتماعی شده‌اند تصریح کرد: در اجرای طرح‌های رفاه اجتماعی توجه ویژه‌ای به این استانها شده است.

معاون رفاهی، وزیرتعاونَ، کار و رفاه اجتماعی با بیان اینکه برنامه رفاه اجتماعی در استانها باید تدوین شود اضافه کرد: تدوین این طرح‌ها در استانها سبب سرعت بخشی طرح‌های رفاه اجتماعی در کشور می‌شود.

میدری افزود: در اجرای این طرح‌ها اسناد ملی در استانها نوشته شده وبرای تصویب به مرکز کشور منتقل می‌شوند.

معاون رفاهی، وزیرتعاونَ، کار و رفاه اجتماعی بابیان اینکه رفاه اجتماعی از نیازهای اساسی هر منطقه است گفت: برای ارتباط بیشتر مردم و دولت سایت گفت‌و‌گوی اجتماعی راه اندازی شده که می‌توان از نظرات مردم در حوزه‌های اجتماعی استفاده کرد.

وی با تاکید بر راه اندازی سایت گفت‌وگو ی اجتماعی در استان بوشهر گفت: راه اندازی این سایت می‌تواند راهکارهای لازم برای رفع برخی از آسیب‌هایی که اکنون گریبانگیر استان است ارائه کند.

میدری بر راه اندازی مشاوره ژنتیک قبل از ازدواج تاکید کرد و گفت: اکنون در کشور بین 30 تا 40 هزار کودک ناقص الخلقه داریم که با راه اندازی این مرکز مشاوره‌ای از تولد  این کودکان جلوگیری می‌شود.

معاون رفاهی، وزیرتعاونَ، کار و رفاه اجتماعی بابیان اینکه شورای سالمندان در کشور تشکیل شده است خاطر نشان کرد:  اکنون کشور به سمت سالمندی پیش می‌رود که اکنون سن سالمندی از 45 سال به 70 ساله افزایش یافته است.

وی، بر آموزش رایگان به سالمندان تاکید کرد و گفت: تدوین شناسنامه آسیب‌های اجتماعی ویژه سالمندان در دستور کار بهزیستی است.

وی تاکید کرد: نیاد اجازه دهیم حساسیت‌های جامعه به آسیب‌های اجتماعی صدمه بزند.

معاون رفاهی، وزیرتعاونَ، کار و رفاه اجتماعی بر توسعه مهدهای کودک تاکید کرد و افزود: باید برای راه‌اندازی مهدکودک دستگاههای ذیربط تسریع کنند تا زمینه بهره‌مندی تمام کودکان از آموزش فراهم شود.

میدری افزود: اکنون 10 درصد کودکان تحت آموزش مهدهای کودک هستند هستند.

 

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.