۱۶ مهر ۱۳۹۳ - ۱۲:۲۷
کد خبر: 239787

چهارمین نشست مجلس و دولت شب گذشته در محل مجلس شورای اسلامی برگزار شد. این مراسم که بیش از دو ساعت و نیم طول کشید دارای حاشیه هایی بود.

حاشیه هایی از نشست شب گذشته مجلس و دولت

·        چهارمین نشست دولت و مجلس بلافاصله پس از اقامه نماز مغرب و عشاء در ساعت 18:30 و با ورود رییس جمهوری و رییس مجلس به صحن علنی مجلس آغاز شد .

·        با ترنم صدای سرود ملی کشور همه حاضران در مجلس از جا برخاستند و هنگامی که پخش سرود از بلندگوها به دلیل اشکال فنی قطع شد همه نمایندگان و وزرا یکصدا سرود ملی کشور را فریاد زدند.

·        قریب به اتفاق اعضای کابینه اعم از وزرا ، معاونان رییس جمهوری ، اعضای دفتر رییس جمهور و معاونان پارلمانی وزارت خانه ها در جلسه شب گذشته حضور داشتند و رایزنی نمایندگان با آنها مطابق معمول این جلسات تا لحظه سخنرانی روسای دولت و مجلس ادامه داشت.

·        نمایندگان زن مجلس و معاونان زن دولت با نظم و طمانینه کامل در محل تعیین شده برای خود مستقر شده بودند در حالیکه بهروز نعمتی که مجری برنامه بود از سایر نمایندگان می خواست تا بر سرجای خود بنشینند تا جلسه با نظم و مطابق برنامه دنبال شود.

·        پنج ناطقی که از سوی مجلس برای سخنرانی انتخاب شده بودند از وقت 4 دقیقه ای در نظر گرفته شده برای سخنرانی ناراضی بودند اما همه آنها بیش از زمان تعیین شده سخن گفتند. در همین حال دولتی ها با کاستن از تعداد سخنرانان خود وقت ده دقیقه ای در اختیار نوبخت معاون برنامه ریزی و نظارت راهبردی و سیف رییس کل بانک مرکزی قرار دادند.

·        غلامرضا تاجگردون رییس کمیسیون برنامه و بودجه با ابراز خرسندی از توجه دولت به انتقادهایش در نشست قبلی دولت و مجلس که در ریاست جمهوری برگزار شد گفت : این نشست ها فقط محلی برای انتقاد به یکدیگر نیست و باید از حرکت های مثبت طرفین قدردانی شود.

·        قبل از شروع سخنرانی مجری برنامه خطاب به دکتر روحانی گفت : آقای رییس جمهور ما برای همه سخنرانان وقت اعلام کردیم اما شما میهمان برجسته ما هستید زمان در اختیار شماست تا هر چقدر می خواهید صحبت کنید.

·        روسای قوای مجریه و مقننه در این نشست متفق القول بودند که اقتصاد کشور در مسیر درستی قرار گرفته و همین که خبری از تورم افسارگسیخته روزانه نیست و نشانه های خروج از رکود مشهود شده نشان می دهد راه باید ادامه یابد.  

·        رییس مجلس شورای اسلامی از نحوه و زمان ارایه بودجه توسط دولت رضایت داشت و رییس جمهوری از بررسی سریع مفاد و مواد لایحه بودجه در مجلس راضی بود چرا که این موضوع منجر به ابلاغ به موقع بودجه به دستگاه ها شده است.

·        امیدواری مردم به آینده ترجیع بندی بود که رایحه و عطر آن فضا را آکنده کرده است و مجلسی ها و دولتی ها اصرار داشتند که نباید این فضا از بین برود.

·        دکتر لاریجانی خطاب به حاضران گفت : این امیدواری دلایل مختلفی دارد و یکی ازدلایل این است که مردم احساس می‌کنند رفتار معقولی در دولت وجود دارد و اشکالات دیده و حل می‌شوند. همچنین مردم به حل مسائل هسته‌ای امیدوار هستند و اینکه دیپلماسی درستی در مسائل منطقه‌ای و بین‌الملل دنبال می‌شود. همه اینها کمک می‌کند که امیدواری در دل مردم به وجود بیاید و نباید بگذاریم این امیدواری مخدوش شود.

·        دکتر روحانی هم به نمایندگان ملت گفت : وقتی نگرانی‌ها برطرف شود به طور طبیعی کارآفرینان به صحنه خواهند آمد، دولت به دنبال ارائه تسهیلات به سرمایه‌گذاران داخلی و خارجی است.

·        یکی از نکاتی که توسط نمایندگان و رییس مجلس به عنوان دغدغه مطرح شد مساله آب و خشکسالی بود. هرچند اعضای دولت در این نشست پیرامون آن سخنی نگفتند اما سایه سنگین تامین آب برای بخش های مختلف و حفظ محیط زیست بر دوش همه مسولان احساس می شود.

·        هنگام سخنرانی رییس جمهوری و رییس مجلس پیرامون مذاکرات هسته ای و رفتار طرف مقابل در مطرح کردن جزییات سکوتی مطلق بر جلسه حکمفرما بود.

·        چهارمین نشست دولت بیش از دو ساعت و نیم بطول انجامید . نشستی که بر اساس این فرمایش رهبر معظم انقلاب برگزار می شود :« روح تعامل و روح توافق و سازگاری باید بر هر سه قوه حاکم باشد.»

·        رییس جمهوری و اعضای هیات دولت سپس میهمان سفره شام مجلسی ها شدند تا این جلسات که از آن ندای وحدت و اتحاد نظر مدیران و مسولان نظام در قبال مسایل ملی و قبول اختلاف نظر بر سر مسایل جزیی شنیده می شود همواره با هدف حل مشکلات مردم و اعتلای کشور ادامه یابد.

 

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.