رییس سازمان حفاظت محیط زیست گفت: گزارش عملکرد دولت به تفکیک دستگاهها امروز توسط سازمان حفاظت محیط زیست در جلسه هیات وزیران ارایه و کارنامه اختصاصی سال 92 هر دستگاه به مسئولان مربوطه تحویل داده شد.

کارنامه مدیریت سبز دستگاههای دولتی /کسب رتبه نخست در تحقق اهداف زیست محیطی توسط سازمان تبلیغات اسلامی

به گزارش خبرگزاری مهر، معصومه ابتکار گفت: براساس تکلیف ماده 190 قانون برنامه پنجم تمام دستگاههای اجرایی موظف هستند به منظور کاهش اعتبارات هزینه های دولت، سیاست های مصرف بهینه منابع پایه و محیط زیست را با اجرای برنامه مدیریت سبز شامل مدیریت مصرف انرژی، آب، مواد اولیه و تجهیزات شامل کاغذ، کاهش مواد زاید جامد و بازیافت در ساختمان های و وسایط نقلیه انجام دهند.

وی افزود: گزارش گیری و تهیه کارنامه توسط سازمان حفاظت محیط زیست انجام شده است. 

معاون رییس جمهور گفت: در این گزارش، دستگاهها براساس میزان تحقق اهداف تعیین شده رتبه بندی شده اند که شامل کاهش مصرف آب 10 درصد، کاهش مصرف برق 5 درصد، کاهش مصرف سوخت 15 درصد و کاهش مصرف کاغذ 3 درصد است.

سازمان محیط زیست، سازمان تبلیغات و سازمان ثبت اسناد سبز ترین دستگاهها

ابتکار با اشاره به کارنامه منتشر شده گفت: سازمان حفاظت محیط زیست به همراه سازمان های تبلیغات اسلامی و اسناد و املاک کشور در رتبه نخست قرار گرفته و به میزان 100 درصد به اهداف تعیین شده دست یافته اند. سپس به ترتیب سازمان میراث و فرهنگی و گردشگری  با 80 درصد، وزارت نفت با 62 درصد، وزارت راه و شهرسازی با 61 درصد، وزارت صنعت، معدن و تجارت و نیز وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با 60 درصد، وزارت ارتباطات و فناوری با 55،  وزارت امور خارجه، معاونت برنامه ریزی و نظارت راهبردی رییس جمهور و وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و نیز سازمان بنیاد شهید با 50 درصد در رتبه های بعدی هستند.

وی افزود: سایر دستگاهها نیاز به تلاش بیشتری برای کسب حداقل های مدیریت سبز دارند و البته نام برخی دستگاهها به دلیل عدم دریافت به موقع گزارش در این کارنامه درج نشده است.

رییس سازمان حفاظت محیط زیست گفت: ارایه این کارنامه که بعد از سال ها توقف مجددا از سر گرفته شده، نشانگر این است که دولت یازدهم اراده قوی برای اصلاح الگوی مصرف و کاهش هزینه های جاری در دستگاههای دولتی و حفاظت از محیط زیست دارد.

وی گفت: در شرایطی که دولت بارها از مردم درخواست کرده تا در مصرف آب صرفه جویی کنند و الگوی مصرف سوخت خود را اصلاح کنند، اینک با گزارش عملکرد خود برای عموم در این زمینه پیشقدم شده است.

معاون رییس جمهور یادآور شد: این رتبه بندی در ارزشیابی عملکرد دستگاههای دولتی تاثیرگذار خواهد بود.

 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.