قدس آنلاین یزد - معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی یزد گفت: در راستای برنامه وزارت بهداشت برای بازسازی خانه های بهداشت، 9 واحد از این مراکز در شهرستانهای این استان بازسازی می شود.

9خانه بهداشت در استان یزد بازسازی می شود

به گزار ش قدس آنلاین از یزد ، محمد حسن لطفی با بیان این خبر اظهار داشت : در  تعداد 170خانه های بهداشت در استان وجود دارد واین مراکز قدمتی بالای 25 سال دارند و نیازمند نوسازی هستند.

وی  با بیان اینکه هم اکنون کار ساخت این مراکز آغاز شده و در دهه فجر امسال به بهره برداری می رسد افزود :  کار بازسازی و نوسازی خانه های بهداشت در سالهای بعد هم ادامه دارد.



لطفی اعتبار اختصاص یافته برای این تعداد خانه های بهداشت را هفت میلیاردو 200 میلیون ریال بیان کرد و تصریح کرد : این مبلغ از سوی وزارت بهداشت ، کمیته امداد و دفتر امور مناطق محروم کشور در نهاد ریاست جمهوری تامین می شود.

 معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی یزد خاطر نشان ساخت : با ساخت و نوسازی خانه های بهداشت و مراکز بهداشتی و درمانی روستایی، تحولی مهم در امر خدمات رسانی و پیشگیری از بیماری های مختلف ایجاد می شود.


,وی افزود : طرح ملی نوسازی و بازسازی خانه های بهداشت با بهسازی یکهزار و 950 خانه بهداشت در روستاها و شهرهای زیر 20 هزار نفر تا پایان سالجاری اجرا شود.
 

هم اکنون 265 بهورز در خانه های بهداشت استان یزد به شهروندان خدمات درمانی و بهداشتی ارائه می دهند

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.