قدس آنلاین: امام جمعه‌ موقت اصفهان گفت: جان‌بر‌کفان نیروی انتظامی و وزارت اطلاعات، راه شیطنت‌های دشمنان و خائنان داخلی و خارجی را سد کرده‌اند.

جان‌بر‌کفان نیروی انتظامی راه خائنان داخلی و خارجی را سد کرده‌اند

به گزارش قدس آنلاین از اصفهان، حجت‌الاسلام والمسلمین سیدمجتبی میردامادی در خطبه‌های این هفته‌ نمازجمعه‌ اصفهان ضمن دعوت خود و تمامی نمازگزاران به رعایت تقوای الهی و ترک معاصی، اظهار داشت: موفقیت‌های بزرگ تنها درصورتی به‌دست می‌آیند که فرد و جامعه توأمان خود را ملزم به رعایت تقوای الهی بدانند.

حجت‌الاسلام والمسلمین میردامادی در همین رابطه به برشمردن عواملی که موجبات گرفتاری انسان به عذاب الهی را فراهم می‌آورند پرداخت و گفت: عدم رعایت تقوا و دوری جستن از پروردگار، آدمی را گرفتار عذاب الهی می‌کند چرا که جامعه فقط وقتی به رستگاری و موفقیت می‌رسد که خود را ملزم به رعایت تقوای الهی بداند.

امام جمعه‌ موقت اصفهان به مناسبت‌های هفته آتی نیز پرداخت و به‌واسطه‌ پیش رو بودن هجدهم ذیحجة‌الحرام سالروز عید سعید غدیر خم، خاطرنشان ساخت: هر دو مقام نبوت و امامت، الهی هستند و از سوی پروردگار متعال است که کسی به این مقام‌ها نائل می‌گردد. عید غدیر همان روزی است که حضرت امام علی (ع) از جانب خداوند منصوب شدند. عید غدیر، عید ولایت است.

حجت‌الاسلام والمسلمین میردامادی، حضرت ابراهیم (ع) را پیروز امتحان بزرگ الهی خواند و افزود: چنین بود که ابراهیم خلیل‌الله پس از نبوت، از سوی پروردگار به مقام امامت نائل آمد. براساس آیه‌های نورانی کلام‌الله مجید، امامت مقامی است که به گنهکاران نخواهد رسید چرا که اختصاص به اولیای خداوند دارد.

خطیب جمعه اصفهان ضمن پرداختن به اتفاق عظیمی که در روز ۱۸ ذیحجة‌ سال ۱۰ هجری افتاد و طی آن پیامبر گرامی اسلام (ص) علی بن ابی‌طالب (ع) را به‌عنوان وصی و برادر و جانشین خود از جانب الله معرفی کردند، متذکر شد: برگزیده شدن امیرالمؤمنین (ع) در روز غدیر خم تا اندازه‌ای بااهمیت بود که از آن با عناوین قابل توجهی نظیر اتمام رسالت و کامل شدن دین خدا یاد می‌شود.

حجت‌الاسلام والمسلمین میردامادی درخصوص این واقعه حیاتی، روایاتی از ائمه اطهار (ع) آورد و گفت: براساس فرموده گهربار حضرت امام جعفر صادق (ع) این عید، عید الله‌اکبر است و علاقه و محبت و عشق نسبت به حضرت امام علی (ع) را می‌توان به‌منزله مقدمه‌ای جهت عمل نمودن به نصایح و دستورات آسمانی ایشان به‌حساب آورد.

رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در منطقه ۴ دانشگاه آزاد اسلامی در ادامه به پیوند انکارناپذیر انقلاب اسلامی ایران با واقعه غدیر پرداخت و تأکید داشت: نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران ریشه در غدیر خم و جایگاه ولایت فقیه دارد که این از افتخارات و تمایزات جمهوری اسلامی در سطح جهان به‌شمار می‌رود.

حجت‌الاسلام والمسلمین میردامادی، مدیران و مسئولان نهادهای دولتی را نیز مورد خطاب قرار داد و تصریح کرد: چنانچه خود را شیعه حقیقی امیرالمؤمنین (ع) بدانیم بایستی متوجه باشیم که پشت میز نشستن تنها وقتی ارزش دارد که با اتکا به آن، پوزه ستمگران را به خاک بمالیم و پشتیبان و یاور ستمدیدگان باشیم.

امام جمعه‌ موقت اصفهان به دیگر مناسبت‌های پیش رو هم اشاره‌ای کرد و با بزرگ‌داشت هفته نیروی انتظامی و نیز سی‌امین سالگرد تأسیس وزارت اطلاعات، اظهار داشت: در طول سه دهه‌ای که سپری نمودیم، این دو نیروی خدوم همیشه برادروار در راه ارزشمند خدمت به اسلام و جمهوری اسلامی گام برداشتند و امنیت ملت بزرگ ایران اسلامی را تأمین کردند.

حجت‌الاسلام والمسلمین میردامادی درخصوص چگونگی این خدمت‌رسانی به نکته‌ای مهم اشاره و تصریح کرد: تمایز ایران از سایر کشورهای منطقه به حضور داشتن رهبر حکیم و فرزانه‌ای هم‌چون امام خامنه‌ای (مدظله‌العالی) بر مصدر امور جمهوری اسلامی و اطاعت جانانه زحمت‌کشان نیروی انتظامی و وزارت اطلاعات از ایشان بازمی‌گردد.

امام جمعه‌ موقت اصفهان در همین خصوص، تأکید کرد: تمامی نیروهای مسلح ایران اسلامی دوشادوش یکدیگر مثل انگشتان یک دست عمل می‌کنند و در برابر هر دشمن مستکبر و خائنی می‌ایستند.

وی تصریح کرد: جان‌بر‌کفان نیروی انتظامی و وزارت اطلاعات، راه شیطنت‌های دشمنان و خائنان داخلی و خارجی را سد کرده‌اند.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.