سپهر سینا : سریال ناکامی‌های فوتبال ایران با حذف تیم جوانان از رقابت‌های قهرمانی آسیا وارد فاز جدیدی شد تا یک ناکامی بزرگ دیگر در کارنامه مملو از شکست علی کفاشیان به ثبت برسد،

دیروز نوجوانان و امید؛ امروز جوانان ؛ فردا بزرگسالان!

 رئیس فدراسیون فوتبال حالا با اقتدار میتواند در برابر دوربینهای خبری لبخند بزند و از حذف تیمهای نوجوانان، امید و جوانان سخن بگوید تا مخاطبان فوتبال متوجه شوند کفاشیان و کابینهاش در فدراسیون فوتبال با شکست عجین شده اند!

درست یک روز پس از انتقاد صریح وزیر ورزش و  جوانان از نحوه مدیریت مسؤولان فدراسیون فوتبال، شاگردان علی دوستی با هزاران امید و آرزو همانند  بازی نخست خود در این رقابتها که مقابل تایلند طعم تلخ شکست را چشیده بودند برابر یمن هم شکست را پذیرفتند تا به عنوان یکی از تیمهای حذف شده از مسابقات قهرمانی آسیا خارج شوند و دست خالی به خانه بازگردند.

ناکامی تیم جوانان زیاد هم دور از انتظار نبود، نارضایتی کادر فنی از شرایط تیم و فضای حاکم بر تیم جوانان کاملا نشان میداد این تیم نتیجه نمیگیرد اما با این حال این تیم با سلام و صلوات فدراسیون راهی مسابقات میانمار شد اما خیلی زود تیم دوستی و مهدوی کیا  حذف شد تا از گردونه مسابقات خارج شود.

جدیدترین ناکامی فدراسیون کفاشیان اما کار را برای ایجاد تغییرات بنیادین فراهم ساخت تا عزم وزارت ورزش و جوانان جزم شود تا درباره فوتبال بیمار ایران تصمیم گیری جدی صورت گیرد به همین خاطر نصرا... سجادی دوست قدیمی رئیس ناکام فدراسیون فوتبال در نشست خبری خود صراحتا از ضرورت تغییر در ساختار فوتبال سخن گفت تا مشخص شود آسمان برای کفاشیان مثل سابق آفتابی نیست.

همزمان با این اظهارات تند مخالفین کفاشیان هم وارد گود شدند و از هم اکنون پیش بینی حذف تیم ملی بزرگسالان در رقابتهای جام ملتهای آسیا را مطرح کردند و تاکید کردند اگر فکری برای برون رفت از این شرایط نشود قطعا تیم ملی بزرگسالان هم در استرالیا یکی دیگر از تیمهای حذف شده فوتبال ایران نام خواهد گرفت. هشدار منتقدان، مسؤولان وزارت ورزش و جوانان را بر آن داشت تا برای یک حرکت جدید خود را آماده کنند حرکتی که گفته میشود به برکناری کفاشیان توسط مجمع فدراسیون ختم خواهد شد.

هرچند معاونین وزارت ورزش و جوانان برای این که از سوی حامیان کفاشیان متهم به دخالت نشوند در این باره اظهارنظر مشخصی انجام ندادند اما نزدیکان وزارت ورزش و جوانان در مصاحبههایی تنها راه حل موجود برای پایان این اتفاقات را برکناری کفاشیان و ایجاد تغییرات اساسی ذکر کردند. بازهم مثل همیشه امیر عابدینی خط شکن این ماجرا بود، عابدینی که همیشه برای انتقاد از کفاشیان بی قراری میکند این بار هم موضوع همراهی اعضای مجمع فدراسیون فوتبال با وزیر ورزش را مطرح کرد تا عرصه برای فعالیت کفاشیان تنگ تر از هر زمانی شود. عابدینی با بیان این که اعضای مجمع با وزیر ورزش و جوانان موافقند زمزمه های تصمیم گیری ویژه مجمع برای برکناری آقای رئیس را به راه انداخت.

دیگر منتقدان کفاشیان هم خود را برای حمله به وی آماده کردند تا آقای رئیس در آستانه یک هجمه سنگین از ناحیه مخالفانش قرار گیرد اما موضع مسؤولان فدراسیون فوتبال نیز در نوع خود جالب توجه بود. بر خلاف انتظار افکار عمومی که منتظر عذرخواهی کفاشیان و عامل این شکست جدید بودند انگار برای مسؤولان هیچ اتفاقی رخ نداده است چون آنها حتی یک عذرخواهی ساده هم نکردند تا جامعه فوتبالی متوجه شود این ناکامی برای دوستان اهمیت زیادی نداشته است به همین دلیل فعلا نیازی به عذرخواهی نیست. 

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.