قدس آنلاین یزد - نماینده حوزه انتخابیه مهریز در مجلس شورای اسلامی گفت: واقعه غدیر خم و انتصاب حضرت علی (ع) به عنوان جانشینی پیامبر اکرم (ص) تنها یک حادثه تاریخی نیست بلکه اساس دین اسلام است.

واقعه غدیر خم یک جریان فعال دینی، فرهنگی و اعتقادی در طول تاریخ بشریت است

به گزارش قدس آنلاین از یزد ، حجت الاسلام 'دخیل عباس زارع زاده' با تبریک هفته ولایت و عید غدیر خم  اظهار داشت : واقعه غدیر خم یک جریان فعال دینی، فرهنگی و اعتقادی در طول تاریخ بشریت است.

وی افزود:  روز غدیر خم فرصت ارزشمندی است که در قالب برنامه های متنوع فرهنگی و مذهبی زوایا و واقعیات این روز بزرگ بنحو شایسته توسط مبلغان دینی و دستگاه های فرهنگی تبیین شود.

نماینده مردم شهرستان های مهریز، بافق، بهاباد، خاتم و ابرکوه در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد : نباید غدیر خم را تنها در یک روز خلاصه کرد که آن عیدالله الاکبر و عید آل محمد (ص) است و بزرگداشت آن یک وظیفه همگانی است.

زارع زاده خاطر نشان ساحت : زنده نگه داشتن غدیر خم از بهترین و موثرترین عوامل در احیای محتوای آن در طول تاریخ و بازگو کننده یک جریان سرنوشت ساز در استمرار ولایت و امامت است.

سخنگوی کمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس ادامه داد : غدیر در عمل عصاره و نتیجه آفرینش و چکیده تمام ادیان الهی و خلاصه مکتب وحی است که باید نسل به نسل منتقل شود.

زارع زاده افزود: در روز غدیر خم خط مشی مسلمانان در ادامه دادن راه پیامبر اکرم (ص) مشخص شد که راه راستگاری در گرو شناخت اصل امامت و ولایت ترسیم شده است

 

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.