رهبر جنبش انصارالله یمن در جمع صدها هزار نفر از مردم یمن درباره توطئه ای خارجی علیه این کشور هشدار داد.

هشدار رهبر انصارالله درباره توطئه خارجی در یمن

به گزارش العالم، سید "عبدالمالک الحوثی" در سخنانی به مناسبت عید غدیر خم که صدها هزار یمنی در آن شرکت کرده بودند، گفت: برخی به دنبال آن هستند که مردم یمن همچنان در بی ثباتی باقی بمانند.

رهبر جنبش انصارالله یمن تأکید کرد که این کشور نیازمند اراده ای سیاسی برای مقابله با خطرات امنیتی است.


عبدالملک الحوثی با انتقاد از رئیس جمهور این کشور به علت تأخیر در معرفی نخست وزیر جدید گفت: انفجارهای هفته گذشته در میدان التحریر توطئه خارجی بوده است.


رهبر جنبش انصار الله یمن با اشاره به توطئه برخی کشورهای غیر عربی و عربی از جمله آمریکا گفت آنها علیه انقلاب یمن توطئه کرده اند.


عبدالملک الحوثی همچنین از رهبران جنبش جنوب یمن در خارج خواست به کشور بازگردند تا راهکاری عادلانه برای مسئله جنوب پیدا شود.


وی به انفجار هفته گذشته در جمعه راهپیمایان یمنی در صنعا اشاره کرد و گفت: سازمانهای امنیتی یمنی با وجود آنکه از این حمله اطلاع قبلی داشتند اما کاری نکردند.


عبدالملک حوثی افزود: تظاهرکنندگان به خیابانها آمدند تا با مداخله خارجی مخالفت کنند و خواستار حمایت از انقلاب بودند اما به این شیوه کشته شدند.


وی افزود: برخی نیروهای بین المللی و منطقه ای این روزها از روی عمد موضوع پرونده جنوب یمن را مطرح کرده اند و اینگونه نشان می دهند که علاقه مند هستند مشکل جنوب حل شود اگر آنان واقعا به رنج و سختی عزیزان ما در جنوب اهمیت می دهند چرا از سال 1994 میلادی تاکنون کاری نکردند آیا خوابیده بودند و اکنون از خواب بیدار شده اند ؟ آنها دلسوز جنوبی ها نیستند بلکه علیه جنوب توطئه می کنند و آنان نه شمال و نه جنوب یمن و کشور یمن را نیز دوست ندارند.


عبد الملک الحوثی تصریح کرد: آنها همچنانکه علیه شمال یمن توطئه می کنند علیه یمن نیز توطئه می کنند علیه همه شهروندان یمنی توطئه کرده اند.


وی گفت: من از رهبران جنوبی در خارج یمن می خواهم به صنعا بازگردید تا این مسئله حل و درباره این مشکل بحث وبررسی و راهکاری عادلانه در چارچوب داخلی پیدا شود. شرایط امروز بیش از هر زمان دیگری مناسب است.

صدها هزار یمنی در جشنهایی که امروز یکشنبه به مناسبت عید غدیر خم در شهرهای مختلف این کشور از جمله صنعا و صعده برگزار شده بود شرکت کردند.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.