رییس مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت گفت: بهترین واکسن هاری توسط انستیتو پاستور ایران تولید می‌شود.

هزینه‌های میلیاردی ایران برای پیشگیری از هاری/حذف بیماری در دستور کار
به گزارش (ایسنا)، دکتر محمدمهدی گویا در افتتاحیه سمینار بین‌المللی هاری که در تالار مدرس انستیتو پاستور برگزار شد، گفت: از 150 هزار مورد حیوان گزیدگی کشور در سال گذشته، چهار مورد ابتلا به بیماری هاری داشتیم .

وی اقدامات لازم و سریع از جمله تزریق واکسن و ایمونوگلوبین به فرد حیوان گزیده را از عوامل عدم ابتلا این افراد به بیماری هاری بیان کرد.

وی همچنین با اشاره به اینکه در حال حاضر در کشور 685 مرکز پیشگیری و درمان برای حیوان گزیدگی وجود دارد، افزود: وجود کمیته فنی کشوری هاری و دستورالعمل‌های موجود در جهت حذف بیماری هاری در کشور باعث شده است تا بتوانیم اقدامات موثری برای حذف بیماری هاری داشته باشیم.

گویا در ادامه بیماری هاری را بیماری سختی عنوان کرد و گفت: سالانه میلیاردها ریال صرف پیشگیری از بیماری هاری در کشور می‌شود و کمتر بیماری واگیر در کشور وجود دارد که به اندازه این بیماری برای آن هزینه شود.

رییس مرکز مدیریت بیماری های واگیر در ادامه بر همکاری‌های بین بخشی میان سازمان‌های دامپزشکی، انستیتو پاستور و وزارت بهداشت برای از بین بردن بیماری هاری تاکید کرد و گفت: از آنجا که با کیفیت‌ترین واکسن بیماری هاری جهان در ایران تولید می شود، کشور ما ظرفیت‌های لازم برای ریشه‌کنی بیماری هاری را دارد و وزارت بهداشت حذف این بیماری را در دستور کار خود دارد.

وی همچنین با اشاره به اینکه واکسیناسیون حیوانات ولگرد می‌تواند در حذف بیماری هاری تاثیر بسزایی داشته باشد، گفت : همکاری شهرداری‌ها در این امر لازم و ضروری است.

 

 

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.