11/5کیلومتر از خندق های اطراف شهر نیازمند بهسازی و ساماندهی  است

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین از بجنورد، شهردار بجنورد گفت: 14 کیلومتر طول خندقهای اطراف شهر است که 30 درصد آن ساماندهی و بهسازی شده است.

روح الله براتیان اظهار داشت: از 14 کیلومتر  خندق شهر  فقط 2/5کیلومتر از آن توسط شهرداری بهسازی و بازسازی شده و 11/5 کیلومتر از آن  نیازمند بازسازی است.

وی افزود: بهسازی مسیر سیلاب های شهری بر اساس قوانین جاری در حوزه  عهده سازمان آب منطقه ای استان است .

براتیان در ادامه افزود: شهرداری به دلیل اینکه دستگاهی خدمات رسان است علی رغم اینکه جزء وظایف شهرداری نیست کار ساماندهی مسیل این خندق را انجام داده است.

براتیان بیان داشت: وجود این خندق ها در اطراف شهر  معظلاتی بهداشتی از جمله ریختن زباله توسط شهروندان،حشرات و حیوانات موذی مشکلاتی مختلفی را برای شهروندان ایجاد کرده است.

شهردار افزود: سازمان آب منطقه ای  باید بهسازی و ساماندهی کف و دیوار این خندق را انجام دهد تا  شهرداری با احداث پارک و ایجاد فضای سبز  نسبت به زیبا سازی اطراف آن اقدام نماید.

وی گفت: مجموعه پارک آفرینش،  پارک هجرت، اروند در محدوده پل منطقه، صادقیه، میدان بار، پارک نیایش نمونه ی ازخندق اطراف شهر است که شهرداری با تملک املاک زمین های اطراف آن  حریم و محدوده خندق ها را  بازسازی و بهسازی کرده است.

شهردار افزود: خندق محدوده  کال پسته 4 کیلومتر است که 2 کیلومتر از آن توسط شهرداری  از محل میدان بار تا ضلع شمال درب فرودگاه بازسازی و بهسازی شده  و 50 درصد آن باقی مانده است که نیاز به بهسازی  دارد .

شهردار متذکر شد :کال حاشیه ملکش 9/25 کیلومتر طول دارد که تقاطع قیام تا پل فردوسی  بهسازی شده است.

براتیان تصریح کرد: بهسازی این مسیر خندق ها نیازمند 50 میلیارد ریال اعتبار است که از عهده شهرداری خارج است و باید سازمان آب منطقه ای  نسبت به بهسازی آن اقدام کند.

انتهای خبر/.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.