قدس انلاین_مصطفی لعل شاطری: بر اساس قانونی کلی در سراسر جهان گروهی از کلمات معنایی مشخص و معین را دارا هستند، اما در این بین گویا تعدادی از این واژه ها در نزد دولت مردان امریکایی رنگی دیگر به خود گرفته است؛ چنانچه امام خمینی (ره) تعدادی از آن ها را چنین بیان داشته اند.

اصطلاحاتی که نزد دولت مردانِ امریکایی معنایی دیگر دارد!

تروریست

 کاخ سفید میزان تروریست و ضد آن را، مخالفت با جنایاتش درسراسر جهان و موافقت با آن می‏داند این قدر هیاهو راه انداختند برای جلوگیری از تروریست، آن قدر تبلیغات‏کردند که ایران تروریست ‏پرور است و ایران چطور جزء تروریست و عراق از جرگه تروریست خارج شد؟ چون سجده کرد به آمریکا و ایران وارد شد برای ‏این که اعتنایی به آنها نکرده! میزان تروریستی همین است پیش آنها.

وحشی

آنها فکر می‏کنند که هر کس که مصالح ما را در نظر گرفت و هر کس که‏ گاو شیرده ما شد این وحشی نیست و اما آن که سرکشی کرد از این فرمان، ‏این وحشی است! این منطق امثال ریگان است. اخیراً شنیدید که رئیس جمهور آمریکا گفته است که این کشور ایران یا رژیم ایران وحشی هستند. اگر مقصود از وحشی این است که رام نیستند در مقابل شما آن چیزهایی که شما می‏خواهید گاو شیرده نیستند این را شما اسمش را وحشی می‏گذارید بگذارید... در منطق آنها وحشی این ‏است که رام آنها نباشد.

صلح

آن ‏که می‏گوید ما (امریکا) برای صلح قیام کردیم و می‏خواهیم صلح در دنیا باشد؛ همه جنگ ‏ها را این ها راه می‏اندازند. توی همین جنگی که ما الان ‏مبتلا به آن هستیم. همین را آنها راه انداختند لکن آقایان این جنگ ‏ها را راه ‏انداخته ‏اند که صلح در دنیا پیدا بشود. همه جا جنگ راه می ‏اندازند که ‏صلح پیدا بشود.

حقوق بشر

[کارتر] با صراحت لهجه گفت که اینجا هایی که پایگاه نظامی ما داریم ‏اینجا دیگر بساط (برپای) حقوق بشر چیزی نیست! این دیگر صحبت از حقوق ‏بشر نباید بکند... احترام حقوق بشر مال آنجا هایی است که ما در آن ‏پایگاه نداریم این آمریکایی که این قدر حقوق بشر می‏گوید در خود آمریکا، در آمریکای لاتین چه بساطی سر این مردم درمی‏آورد.

انسان دوستی

انسان ‏دوستی سران آمریکا این است که کسی که پنجاه سال [محمدرضا پهلوی، شاه مخلوع و فراری] یا سی و چند سال مملکتی را به خرابی کشیده است و یک انسان ‏های بزرگ را کشته ‏است یا از بین برده است یا حبس کرده است یا تبعید کرده است یا خانمان‏ هاشان را خراب کرده است این انسان را آنها انسان حساب می‏کنند و انسان دوستی‏ شان هم این است که یک همچو جانیِ درجه اول را ببرند و معالجه کنند و به اسم معالجه ببرند و بخواهند نوازش کنند و توطئه کنند.

منابع:

1-صحیفه نور، ج1: 360؛ ج3: ، 340194؛ ج 10: 162؛ ج16: 119؛ ج19: 198؛ ج20: 89؛ ج22: 132.

2-مهدی عزیزان، آمریکا از دیدگاه‏ امام‏ خمینی (ره): 24-27.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • زهرا IR ۲۲:۳۰ - ۱۳۹۳/۰۷/۲۴
    0 0
    مرگ بر امریکا... لعنت بر این خون آشام های پلید.