رییس مرکز بررسی های استراتژیک وزارت اطلاعات گفت: این وزارتخانه در خصوص پرونده هسته ای، همه سناریوهای محتمل را پیش بینی و طراحی کرده ایم.

یک مسوول وزارت اطلاعات: سناریوهای مختلف هسته ای پیش بینی شده است

به گزارش قدس آنلاین به نقل از  ایرنا، شفیعی روز پنج شنبه در همایش بزرگداشت سی امین سالگرد تاسیس وزارت اطلاعات در بجنورد اظهار کرد: با توجه به این که ممکن است مذاکرات با گروه 1+5 به توافق، تمدید و یا بن بست منجر شود، راهبردهای لازم طراحی شده و ما برای هر یک برنامه داریم.

وی افزود: این که رییس جمهوری اسلامی ایران در مجامع جهانی با آن صلابت و قاطعیت سخن می گوید، نتیجه همین نگاه راهبردی و برنامه ریزی شده است که همه شرایط سنجیده و در برنامه ها پیش بینی شده است.

این مسوول اطلاعاتی گفت: ما تحلیل ها و پیش بینی های خود را به همراه راهبردهای لازم خدمت رهبر معظم انقلاب، رییس جمهوری و دیگر مسوولان نظام ارایه می دهیم تا در تصمیم گیری ها مد نظر قرار دهند.

شفیعی اطلاعات جمع آوری شده وزارت اطلاعات را محصول سه لایه همکاری دانست و گفت: دانشگاه ها و پژوهشکده ها، اتاق های فکر با نخبگان مناطق مختلف و در آخر تلفیق اطلاعات حاصله از این دو راه با اطلاعات پنهان خود وزارتخانه، اطلاعات نهایی را می سازد.

وی افزود: مرکز بررسی های استراتژیک، اطلاعات را از چهار مسیر مختلف کسب کرده و با ترکیب آنها، تحلیل های آینده نگرانه صورت می دهد و قبل از آن که داعش، شکل بگیرد شرایط کشورهای عراق و سوریه را پیش بینی می کند.

وی با اشاره به شرایط منطقه، ایران را قدرت بلامنازع منطقه دانست و گفت: همه حوادثی که اکنون در منطقه ایجاد می شود برای قطع کردن دست ایران از خاورمیانه است، چون آمریکا دریافته که با اشغال عراق و افغانستان، برنده واقعی این جنگ ها ایران بوده است.

شفیعی گفت: آنها اول به سراغ حزب الله لبنان، که به زعم آنان حلقه ضعیف تر بود، رفتند و پس از آن به سوریه لشکر کشیدند تا این حلقه نفوذ ایران را بشکنند.

وی افزود: شاهد شکل گیری نظم جدیدی در منطقه هستیم که انشاءالله به پیروزی گفتمان انقلاب اسلامی منجر خواهد شد و اگر کشورهای محور مقاومت این فشار را تحمل کنند، مولود فرخنده ای خواهد داشت.

رییس مرکز بررسی های استراتژیک وزارت اطلاعات، وظیفه همه را در این مقطع حساس، استحکام ساخت درونی نظام و همان وحدت کلمه مورد تاکید حضرت امام (ره) بیان کرد و گفت: امنیت چیزی جز تولید اجتماعی حاصل از روابط اجتماعی نیست که در شکل گیری آن مردم نقش اول را دارند.

شفیعی سه آسیب این بخش را ایجاد شکاف بین مردم و حاکمیت، شکاف بین مردم (اقوام و مذاهب) و شکاف درون حاکمیت و چندگانگی بین اجزای حاکمیت دانست و گفت: مادامی که ارتباط بین مردم و نظام سیاسی حفظ شود، هیچ آسیبی متوجه نظام نمی شود.

وی بر ضرورت تقویت امید و اعتماد در مردم تاکید کرد و گفت: هیچ نظامی در عرصه جنگ خارجی شکست نمی خورد مگر این که قبل از آن، از مردم خود شکست خورده باشد و ما این را در دوران دفاع مقدس خود و نیز فروپاشی نظام بعثی عراق به عینه دیدیم.

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.