حوثی‌های یمن باگسترش کنترل خود بر شهرها و استان‌های مختلف این کشور القاعده را مجبور به عقب نشینی از مواضع خود کرده‌اند.

گسترش نفوذ حوثی‌ها در یمن و عقب‌نشینی القاعده

 

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از شبکه خبری اسکای نیوز، حوثی‌ها پس از به کنترل در‌آوردن بندر استراتژیک الحدیده، پایگاه دریایی نظامی این شهر را هم مورد حمله قرار دادند. در پی پیشروی حوثی‌ها، گروه تروریستی القاعده پس از کنترل چند ساعته منطقه العدین در استان اب، مجبور به عقب نشینی از مواضع خود شد.

حوثی‌ها همچنین کنترل مرکز این استان را به دست گرفته‌اند.

 

همزمان با پیوستن قبایل یمن به درگیری‌های جاری میان حوثی‌ها و القاعده در شهر رداع استان البیضاء، وسعت درگیری‌ها و ناآرامی تقریبا تمام این کشور را در بر گرفته است.

 

حوثی‌ها روز گذشته، گذرگاه حرض، واقع در مرز عربستان - یمن را به کنترل خود درآوردند و در مناطق مختلف این شهر که در استان حجه یمن واقع شده است مستقر شدند.

 

در تعز نشست بزرگی با حضور مسئولان فرماندهان سیاسی و شخصیت‌های مردمی برگزار شد و در آن ممنوعیت ورود حوثی‌ها و دیگر گروه‌های مسلح به این شهر به تصویب رسید.

 

شرکت کنندگان در این نشست بر حفظ امنیت شهر تعز در مقابل هرگونه تهدیدی تاکید کردند. مسئولان تعز نگران این هستند که نزدیک شدن حوثی‌ها به این شهر باعث خواهد شد القاعده که تصرف تعز را در سر می‌پروراند به مقابله با حوثی‌ها برخیزد و درگیری به داخل شهر کشیده شود.

 

شرکت کنندگان در این نشست، حکومت یمن را به قبول مسئولیت خود در حمایت از شهروندان و اعمال نفوذ در این زمینه دعوت و تاکید کردند که مسئولیت امنیت شهر فقط برعهده دستگاه‌ امنیتی است وهیچ دلیلی برای حضور "کمیته‌های مردمی" (وابسته به حوثی‌ها) وجود ندارد.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.