قدس آنلاین: عضو شورای هیئات مذهبی شهرستان تبریز نسبت به خطرات ورود افراد غیرروحانی و غیرمتخصص به عنوان سخنران در هیئات مذهبی هشدار داد.

ورود سخنرانان غیرروحانی در هیئات مذهبی آُسیب زاست

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین از تبریز، حجت الاسلام هادی، عضو شورای هیئات مذهبی شهرستان تبریز، روز سه شنبه در همایش روحانیون مبلغ ماه محرم که در مسجد جامع شهر تبریز برگزار شد، تصریح کرد: بیش از 2 هزار و 500 هیئات در سطح استان آذربایجان شرقی فعالیت می کنند که روحانیون تنها در 100 مورد از این هیئات مذهبی حضور دارند.

وی افزود: افراد غیرمتخصص و غیرروحانی در هیئات مذهبی ورود پیدا می کنند که گاهی ترویج بی دینی نیز صورت می گیرد و این معضل خطرناکی است. 

عضو شورای هیئات مذهبی شهرستان تبریز ادامه داد: متاسفانه امروزه احکام دینی در هیئات مذهبی بیان نمی شود، حتی برخی از سخنرانان غیرروحانی هیئات مذهبی نیز به درستی توانایی انجام و آموزش عملی برخی احکام دینی را ندارند.

حجت الاسلام هادی تاکید کرد: افکار انحرافی و ترویج انحرافات و افراط و تفریط در هیئات مذهبی توسط سخنرانان غیرروحانی و غیرمتخصص یکی از معضلات امروز هیئات مذهبی است.

وی بر ضرورت رعایت شأن روحانیت در مراسم عزاداری امام حسین(ع) تاکید و عنوان کرد: برخی  از روحانیون به عنوان سردسته در مراسم سنتی «شاه حسین گویان»، به عزاداری می پردازند که در شأن روحانیت نیست، البته ما روحانیون را از شرکت در مراسم شاه حسین گویان منع نمی کنیم.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.