مقامات کاخ سفید شب گذشته در واکنش به اخبار منتشر شده در خصوص تصمیم رئیس جمهور آمریکا برای لغو تحریم های ایران بدون مجوز کنگره، صحبت در خصوص این موضوع را امری زودهنگام خواندند.

واکنش کاخ سفید به اخبار تصمیم اوباما برای لغو تحریم‎های ایران

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از فاکس نیوز، روز گذشته روزنامه نیویورک تایمز و شبکه خبری فاکس نیوز به نقل از منابع موثق خود خبر دادند که "باراک اوباما" تصمیم دارد تا تحریم های اعمال شده علیه ایران را در صورت رسیدن به توافق جامع هسته ای، لغو کرده و در این راه از کنگره نیز کسب مجوز نکند.

فاکس نیوز در گزارش خود با استناد به گزارش روز گذشته نیویورک تایمز می نویسد: "باراک اوباما" می خواهد دست کم برای یک دوره کوتاه مدت نقش کنگره را در توافق هسته ای با ایران قطع کند.

دلیل این تصمیم اوباما آن است که در صورت انجام توافق هسته ای جامع با ایران، آمریکا باید تحریم های اعمال شده علیه جمهوری اسلامی را لغو کند و کاخ سفید از این نکته هراس دارد که اگر موضوع لغو تحریم های ایران در کنگره به رای گذاشته شود، این طرح با شکست مواجه شود.

اما "برنادت میهان" سخنگوی شورای امنیت ملی امریکا، اخبار منتشر شده در نیویورک تایمز و فاکس نیوز را غیرمنطقی و نادرست خواند.

میهان در این رابطه گفت: چرا ما باید در اولین گام از توافق تمامی تحریم های ایران را لغو کنیم؟ این اقدام توجیهی ندارد.

میهان در پاسخ به این پرسش که "آیا کاخ سفید از وزارت خزانه داری آمریکا خواسته تا تعلیق تحریم های جدی ایران را برای کوتاه مدت بدون مجوز کنگره بررسی کند یا خیر؟" گفت: هنوز زود است که بگویم چه اقدامات اجرایی و قانونی در این رابطه انجام خواهد شد.

"اریک شولتز" سخنگوی کاخ سفید نیز در این رابطه گفت: کاخ سفید به مشورت با کنگره ادامه می دهد. اینکه ما درصدد هستیم تا در این رابطه نقش کنگره را نادیده بگیرم غیر منطقی است. تحریم ها را نمی توان بدون مجوز کنگره لغو کرد.

به گزارش مهر، کاخ سفید و کنگره آمریکا از همان ابتدای توافق موقت هسته ای که در نوامبر سال گذشته در شهر ژنو میان ایران و کشورهای 1+5 حاصل شد با یکدیگر وارد تنش شدند و فعلا اوباما توانسته قانونگذاران آمریکایی را تا تاریخ 24 نوامبر سال جاری از اعمال تحریم های جدید علیه ایران بازدارد. در این شرایط و در صورت حاصل شدن توافق هسته ای میان ایران و گروه 1+5، آمریکا باید تحریم های ایران را لغو کند که به نظر می رسد کاخ سفید از هم اکنون در حال مقدمه چینی برای انجام این کار (لغو تحریم ها) و کاهش حساسیت های کنگره است.

 

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 6
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • رها IR ۱۳:۱۷ - ۱۳۹۳/۰۷/۲۹
    20 0
    اگه تحريم ها برداشته بشه خدا هر دو طرف رو عمر با عزت بده. منظور هم ايران هم 5+1
  • بابا IR ۱۸:۵۳ - ۱۳۹۳/۰۷/۲۹
    3 1
    تعجب اور است او که به این سادگی از خر پیاده نمی شد
  • ات IR ۲۲:۰۰ - ۱۳۹۳/۰۷/۲۹
    3 1
    رئیس جمهور محترم ایران هم مثل آقای اوباما باید اقدام بکند وجلوی تندروهای ضدمردمی را بگیرد
  • سپهرارا IR ۲۲:۲۸ - ۱۳۹۳/۰۷/۲۹
    1 0
    توافقی که عزت ملت ایران حفظ شود مد نظر باشد
  • رها IR ۰۷:۴۸ - ۱۳۹۳/۰۷/۳۰
    1 2
    ما را به مرک گرفته اند که به تب راضی شویم.
  • محمد IR ۱۲:۳۰ - ۱۳۹۳/۰۷/۳۰
    0 0
    مرا به خیر تو امید نیست شرمرسان