دبیر کل حزب الله لبنان ضمن تشریح اهداف اصلی آمریکا و ائتلاف از حمله به مواضع داعش اعلام کرد که هم اکنون فرصت طلایی درهم کوبیدن طرح تکفیری در منطقه برای مقاومت فراهم شده است.

داعش حربه آمریکا برای بسط نفوذ خود در منطقه/ هدف درگیریها تحمیل نقشه جدید به خاورمیانه است

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از رسانه های لبنانی، "سید حسن نصرالله" دبیر کل حزب الله لبنان طی سخنانی در نشست سالانه مبلغین و علما در آستانه ماه محرم بر لزوم وحدت، دوری کردن از اقدامات تحریک آمیز و ارائه تصویر روشن و پیشرفته از اسلام، برعکس آنچیزی که داعش و نمایندگانش درصدد نمایش آن هستند تاکید کرد.

تحت کنترل بودن شرایط امنیتی

 سید حسن نصرالله با تاکید بر حضور فعالانه در مراسم عاشورایی اعلام کرد: ما خون کسی را مباح نمی کنیم و به کسی اجازه نمی دهیم که خون ما را مباح اعلام کند.

وی در ادامه با اشار به بحرانهای امنیتی که حزب الله و لبنان اخیراً با آنها مواجه است گفت: وضعیت امنیتی در شرایط کنونی کنترل شده است اما اگر خللی در مسائل امنیتی ظاهر شود به این معنی نیست که ما شکست خورده ایم، چرا که بزرگترین کشورها نیز نمی توانند امنیت صد در صد را تضمین کنند.

در گل ماندن تروریستها در بقاع

وی با اشاره به بازدید اخیرش از منطقه بقاع اعلام کرد که این بازدید با هدف افزایش اطمینان صورت گرفت.

 دبیر کل حزب الله لبنان در ادامه خاطر نشان کرد بر خلاف آنچه رسانه ها بزرگنمایی کرده و سر و صدا کردند، آنچه که در مناطق بریتال و عسال الورد رخ داد اشتباهی تفصیلی بود که حل و فصل شد.

نصرالله گفت: از نزدیک وضعیت منطقه را بررسی کردم و ساعتها در میان پایگاههای(مقاومت) پیاده روی کردم و اطمینان می دهم که وضعیت ما بسیار مطلوب است و آمادگیهای ما در سطح قابل ملاحظه ای پیشرفت کرده است و برنامه های ما بسیار متقن و حساب شده است و برای هر اقدامی آمادگی کامل داریم.

وی با اشاره به تحرکات اخیر تروریستها در بقاع اعلام کرد که این افراد بسیار ناتوان تر از آن هستند که نقطه ای از بقاع را مطالبه کنند چراکه تحت فشار و محاصره هستند و تنها دو گزینه پیش رو دارند: یا از سرما بمیرند و یا با لباسهای مبدل به لبنان و سوریه فرار کنند.

مشارکت حزب الله در جنگ سوریه

نصرالله با اشاره به مشارکت حزب الله در در جنگ سوریه گفت: این اطمینان را می دهیم که مشارکت ما در سوریه به خاطر حمایت لبنان بود.

 وی تاکید کرد: ما امروز در کانون مقاومت و محور پیروزی قرار گرفته ایم و زمانی که طرحهای دشمن با شکست مواجه شود به این معنا است که تو پیروز شده ای. با اینحال تاکید می کنم که جنگ طولانی تا زمان موفقیت نهایی باقی مانده است.

 دبیر کل حزب الله لبنان در ادامه تأکید کرد: ما هم اکنون فرصت طلایی درهم کوبیدن طرح تکفیری را در اختیار داریم.

وی در ادامه گفت: درگیری اصلی در منطقه بر سر سوریه و برکناری "بشار اسد" رئیس جمهوری سوریه نیست بلکه هدف از این درگیریها تحمیل نقشه جدیدی به خاورمیانه است.

حملات اخیر ائتلاف علیه داعش؛ رسم خطوط قرمز

وی به حملات اخیر ائتلاف بین المللی علیه داعش به رهبری آمریکا اشاره و تصریح کرد: این اقدام تنها "کوتاه کردن" ناخنهای داعش و ترسیم خطوط قرمز برای این گروه تروریستی محسوب می شود که به عربستان، اربیل و اردن نزدیک نشود.

نصرالله  گفت: حملات ائتلاف علیه داعش از زمان آغاز تا کنون حتی با یک روز از حملات جنگ 33 روزه رژیم صهیونیستی علیه لبنان برابری نمی کند.

داعش حربه آمریکا برای بسط نفوذ خود در منطقه

 وی افزود: آمریکا از داعش به عنوان حربه ای برای ترساندن کشورهای منطقه و به چالش کشیدن آنها و تحمیل سیادت خود بر این کشورها و بسط نفوذ خود در آنها به ویژه عراق و سوریه استفاده می کند.

دبیر کل حزب الله  همچنین گفت: ترکیه به هیچ وجه وارد ائتلاف بین المللی نمی شود مگر اینکه سهم خواهی هایش در عرصه های استراتژیک و جغرافیایی به طور ملموس محقق شود.

نصرالله تاکید کرد که ابقای داعش در منطقه به نفع آمریکا و ترکیه است.

 

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.