قدس آنلاین: معاون فرهنگی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: اعتقاد داریم باید هم‌اندیشی فرهنگی سراسری راهگشای امور قرار گیرد، نه هم‌اندیشی تهرانی.

انتقاد معاون وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی ازهم اندیشی تهرانی

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین از تبریز، سید عباس صالحی، معاون فرهنگی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، روز چهارشنبه در نشست دو روزه تخصصی معاونت فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در تبریز اظهار داشت: بستر قابل اعتنای فرهنگی در وزارت ارشاد وجود دارد که توجه و بهره مندی از این ظرفیت‌ها می تواند راهگشای امور و مسؤولیت های خطیر حوزه فرهنگی کشور باشد.

وی ادامه داد: متأسفانه یکی از ایراداتی که در عرصه فرهنگی در گذشته وجود داشته است، این بود که مرکزنشینان برای مسائل فرهنگی کل کشور تصمیم می گرفتند، اعتقاد داریم باید هم‌اندیشی فرهنگی سراسری راهگشای امور قرار گیرد، نه هم‌اندیشی تهرانی.

صالحی فعالیت ادارات کل فرهنگ و ارشاد اسلامی در تمامی استان‌ها را شبکه‌ای منسجم برای امکان‌سنجی و نیازسنجی مسائل فرهنگی کشور دانست و افزود: ابتدا باید در مرحله نخست، حا مسائلی که در حوزه وظایف فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است را در نظر داشته باشیم.

وی ادامه داد: در مراحل بعدی بایستی نسبت به اتصال ظرفیت های استانی به مرکز و بالعکس مورد توجه قرار گیرد، در نهایت نیز تسهیل، اصلاح و تعمیق رویکردها در حوزه فرهنگ ضرورتی است که باید مورد عنایت تمامی مدیران کل فرهنگ و ارشاد اسلامی باشد.

معاون فرهنگی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در بخش دیگری از سخنان خود با تأکید بر اصلاح نگرش نسبت به حوزه فرهنگ و هنر تصریح کرد: گاهی فرهنگ به عنوان صنعت و گاه به عنوان هویت شناخته شده است، اما امروز نیازمند نگرش توأم صنعتی و هویتی به فرهنگ ضرورت دارد.

وی با تشریح اهداف نشست دو روزه تخصصی معاونت فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در تبریز گفت: نشست‌های تخصصی این همایش دو روزه با تمرکز به حل مسائل و نگاهی به ظرفیت های فرهنگی برگزار خواهد شد که سعی داریم مقدماتی برای نشست‌های بعدی در جهت نهایی کردن رویکردها و تسهیل امور داشته باشیم.

صالحی در پایان با تقدیر از دست‌اندرکاران برگزاری نشست دو روزه تخصصی معاونت فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در تبریز خاطرنشان کرد: امروز نشست کارگروه های مختلف با هدف ترسیم چشم‌انداز فرهنگی و اصلاح برخی نگرش‌های غلط نسبت به مسائل روز فرهنگی جامعه برگزار خواهد شد.

همچنین همایون امیرزاده، مشاور معاون فرهنگی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به تشریح برنامه‌ها و اهداف کارگروه های جنبی و تخصصی معاونت فرهنگ و ارشاد اسلامی در تبریز پرداخت.

انتهای پیام/

 

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.