حملات ارتش عراق و نیروهای داوطلب مردمی در مناطق مختلف این کشور علیه داعش ادامه دارد و با وجود کشته شدن شمار زیادی از تکفیری‌ها، درگیری‌های خونین عراق هنوز به پایان نرسیده است.

اتاق عملیات مشترک ایران و روسیه در بغداد/تکفیری‌ها یک روستای دیگر «هیت» را گرفتند
 
به گزارش قدس آنلاین به نقل از فارس، تسلیم 100 تکفیری در بابل، آغاز عملیات گسترده آزادی «جرف الصخر» و ...از جدیدترین تحولات امنیتی عراق است.
 
اتاق عملیات مشترک ایران و روسیه در بغداد برای مبارزه با داعش
 
منابع آگاه عراقی در گفت‌وگو با روزنامه لبنانی «المستقبل» اعلام کرد که بیش از 60 کارشناس از روسیه و کشورهای نزدیک به مسکو اکنون در هتل «الرشید» بغداد واقع در منطقه امنیتی «الخضراء» حضور دارند که یک اتاق عملیات مشترک برای مقابله با داعش در عراق را تشکیل داده‌اند.
 
بر اساس این گزارش، تدابیر امنیتی شدیدی برای تامین امنیت این کارشناسان خارجی در بغداد اتخاذ شده است به طوری که یک تیپ تحت فرمان نخست‌وزیری مسئولیت این تامین امنیت را برعهده دارد. این کارشناسان نیز مامورند مشاوره‌های نظامی لازم را به وزارت دفاع عراق ارائه دهند و در عین حال افسران، سربازان و خلبانان عراقی را برای استفاده از سلاح‌های روسی و بالگردهای پیشرفته روسیه آموزش دهند.
 
داعش یک روستای دیگر «هیت» را اشغال کرد
 
«عبدالحکیم الجغیغی» فرماندار منطقه «حدیثه» از سیطره تکفیری‌ها داعش بر روستای «ازویه» در منطقه «هیت» پس از عقب‌نشینی عشیره «البونمر» از این روستا خبر داد.
 
وی اظهار داشت: روستای ازویة در شمال شهر هیت (70 کیلومتری غرب الرمادی) قرار دارد که اکنون تحت اشغال تکفیری‌ها در آمده است و دلیل عقب‌نشینی عشیره البونمر از این روستا، عدم وجود پشتیبانی نیروهای امنیتی عراق بوده است. بیش از یک هزار جنگجوی این عشیره، اکنون وارد حدیثه شده‌اند و در منطقه «بروانة» مستقر هستند.
 
پیدا شدن یک خودروی مشکوک به بمب‌گذاری در فرودگاه بغداد
 
یک منبع در وزارت کشور عراق اعلام کرد که یک تیم از نیروی مبارزه با مواد منفجره به اسم «شاهین بغداد» متوجه پارک شدن یک خودروی مشکوک به بمب‌گذاری در داخل فرودگاه بغداد شدند.
 
این تیم ویژه، با بستن یکی از ورودی‌های فرودگاه بغداد، تحقیق درباره عاملی که این خودرو را وارد فرودگاه کرده را آغاز کردند و خودروی مذکور نیز که در پارکینگ قرار داشت، تحت تفتیش قرار گرفت.
 
مدتی پس از اعلام این خبر، اعلام شد که تنها یک اشتباه صورت گرفته و این خودرو بمب‌گذاری نبوده است.
 
تسلیم 100 تکفیری داعش از جمله 2 سرکرده نزدیک به «زرقاوی» در بابل
 
تلویزیون رسمی «العراقیه» به نقل از «ثامر ذبیان» رئیس کمیته امنیتی مناطق شمال بابل در شورای استانداری اعلام کرد که ده‌ها تروریست داعش در منطقه «جرف‌الصخر» از چهارشنبه شب (دیشب) خود را تسلیم ارتش و نیروهای داوطلب مردمی کرده‌اند و به طور مشخص 100 داعشی تنها در دو منطقه «العبدویس» و «الحجیر» جرف الصخر پس از 4 ماه محاصره از سوی ارتش و مردم داوطلب تسلیم شده‌اند.
 
وی اظهار داشت که در میان این تسلیم‌شده ها، چند سرکرده القاعده و عاملان حملات تروریستی طی سالهای 2003 تا 2005 به چشم می‌خورند. «داوود سلمان الفیحان» و «عارف الجنابی» از افراد نزدیک به «ابومصعب الزرقاوی» سرکرده پیشین القاعده در عراق به چشم می‌خورند.
 
آغاز عملیات گسترده آزادسازی «جرف‌الصخر»
 
 از صبح امروز نیروهای ارتش و داوطلب مردمی، عملیات گسترده آزادسازی «جرف‌الصخر» در استان بابل را آغاز کردند و هدف اعلامی عملیات، آزادی جرف‌الصخر تا روز عاشورا با کمک نیروهای امنیتی، ارتش و مردم است.
 

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.