تهران - کاخ سفید با صدور بیانیه ای اعلام کرد که 'باراک اوباما' رییس جمهوری آمریکا که درصدد بهبود روابط کشورش با افغانستان است از رهبران دولت وحدت جدید افغان دعوت کرده است اوایل سال آینده میلادی از واشنگتن دیدن کنند.

اوباما مقامات افغانستان را به کاخ سفید دعوت کرد


به گزارش خبرگزاری رویترز از کابل، روابط آمریکا و افغانستان در دوره ریاست جمهوری 'حامد کرزی' به تیرگی گرائید.

در بیانیه کاخ سفید آمده است که اوباما چهارشنبه شب از طریق ویدئو کنفرانس با 'اشرف غنی احمد زی' رییس جمهوری افغانستان و 'عبدالله عبدالله' رییس اجرایی جدید این کشور گفت و گو کرد.

وی به دو رقیب سابق انتخابات ریاست جمهوری افغانستان تشکیل دولت وحدت ملی جدید در این کشور را تبریک گفت.

دولت وحدت ملی افغانستان ماه گذشته پس از مناقشه طولانی مدت انتخاباتی که در قالب هر دو نامزد خود را پیروز انتخابات ریاست جمهوری می دانستند، سوگند یاد کرد.

اوباما در گفت وگو با مقامات جدید افغانستان در مورد راه های تقویت توان پلیس و ارتش این کشور و همچنین اصلاحات بخش بودجه به منظور افزایش دارایی های دولت کابل بحث و تبادل نظر کرد.

گزارش ها حاکی است که توافقنامه امنیتی افغانستان در روز 30 سپتامبر (8 مهر ماه) تنها چند روز پس از روی کار آمدن اشرف غنی به امضا رسید.

این قرارداد که به منظور حضور مشاوران نظامی ارشد سازمان پیمان آتلانتیک شمالی موسوم به ناتو برای حمایت از نیروهای امنیتی داخلی در افغانستان پس از 2014 و خروج دیگر نیروها تنظیم شده است، پس از کشمکش بسیار، سرانجام توسط دولت جدید افغانستان پذیرفته شد.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.