دبير ستاد احياي امربه معروف و نهي از منكر خراسان رضوی گفت: نگاه به فرضيه امر به معروف و نهي از منكر، نبايد با نگاه فصلي و مناسبتي دنبال شود.

 فریضه امر به معروف و نهی از منکر ضرورت جامعه است

سردار سيدهاشم غياثي در نشست خبری، در خصوص هفته احيا و گسترش ترويج فرهنگ امربه معروف و نهي از منكر كه دیروز در محل اين ستاد برگزار شد، با بيان اين مطلب اظهار داشت: فرضيه امر به معروف و نهي از منكر ضرورتي است كه هر لحظه بايد در تمام شؤون جامعه از جمله اقتصادي، سياسي و فرهنگي جاري باشد و با آن سر و كار داشته باشيم.

وي ادامه داد: نقش رسانه‌ها نيز در ترويج امر به معروف و نهي از منكر بويژه در حوزه مسؤولان نقش پررنگی است و نقد منصفانه آنها در اين زمينه مي‌تواند اثرگذار باشد و در واقع بايد همه جانبه پيگيري شود.

غياثي خاطر نشان كرد: در اصل هشتم قانون اساسي، امر به معروف و نهي از منكر در سه سطر بيان مي‌شود؛ نخست مردم به مردم و نيز مردم به دولت و همچنين دولت به مردم كه از میان اين سه مورد حوزه دولت به مردم از مهمترين حوزه‌هاست، اما برخي از مسؤولان در ترويج معروفات كمتر به اين موضوع توجه مي‌كنند.

به گزارش ایسنا، وي افزود: احصاي معروفات و منكرات اگر از سوي مسؤولان دنبال شود و در حوزه كاري آنها وجود داشته باشد، مي‌تواند اقدامهای مؤثري در راستای ترويج معروفات و حذف منكرات شود.

دبير ستاد احياي امربه معروف و نهي از منكر خراسان رضوی تصريح كرد: اين ستاد، ستادی برنامه‌ريز با محوريت هماهنگي است كه كار نظارتي دارد و در استان خراسان رضوي، امام جمعه رئيس و استاندار قائم مقام اين ستاد است.

وي اظهار داشت: همچنين اين ستاد داراي چهار معاون است كه شامل معاونت اداره و كارخانجات، تشكلات مردمي، فرهنگي و سازمانهاي اجرايي مي‌شود. همچنين اين ستاد داراي سايتي پژوهشي و قابل اعتنایی است كه سبب اطلاع‌رساني به دانشجويان و نيز آحاد مردم مي‌شود.

غياثي خاطر نشان كرد: در حال حاضر 15 طرح توسط این ستاد به مرحله تصويب رسیده و برخي مديران هم همكاري‌هاي لازم را انجام داده‌اند و اقدامهای جدي و خوبي در اين راستا انجام شده است.

وی افزد: همچنين «طرح جامع آموزش» از آخرين طرحهاي اين ستاد به شمار مي‌رود كه با همكاري خبرگان دانشگاهي و استادان درحال پیگیری است كه براي همه دستگاه‌ها، اقشار و اتحاديه‌ها محتواي آموزشي پيش‌بيني شده كه شامل بخش عمومي و همچنين بخش مختص به همان صنف است. اين طرح در مرحله نهايي است كه اميدواریم به مرحله اجرا برسد.

وي از ديگر برنامه‌هاي هفته احيا سخن گفت و اضافه كرد: برگزاري يادواره حضرت علي‌اكبر(ع) و حضرت قاسم(ع)  توسط هيأتهاي دانش آموزي انجام و از ميدان شهدا به سمت حرم دنبال مي‌شود.

غياثي اظهار داشت: گردهمايي هنرمندان نيز در اين هفته در نمايشگاه كتاب برگزار و رونمايي از كتابهاي امر به معروف و نهي از منكر نيز انجام مي‌شود.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.