در حالی که علی‌رغم هیاهوی بسیار آمریکا درباره ائتلاف ضد داعش، این ائتلاف تاکنون کاری علیه تروریست‌ها انجام نداده، سردار سلیمانی با هدایت نیروهای در صحنه عراق موفق به آزادسازی شهر استراتژیک جرف الصخر از اشغال تکفیری‌های ضدداعش شد.

سردار سلیمانی با عملیات عاشورا ائتلاف ضدداعش را تحقیر کرد

در بخشی از گزارش کیهان آمده است:نیروهای ارتش عراق با حمایت نیروهای مردمی و عشایر در یکی از بارزترین و بزرگ‌ترین عملیات نظامی خود توانست بطور کامل بر شهر «جرف الصخر» و اطراف آن تسلط یابد و پرچم گروهک تروریستی داعش را از ساختمان‌های شهر پایین کشد.
در عملیات «عاشورا» که منجر به آزادسازی دروازه بغداد، نجف و کربلا شد، ۴۰ نفر از نیروهای آموزش‌دیده داعش و بیش از ۲۰۰ عنصر میدانی این گروهک تکفیری تروریستی به هلاکت رسیدند و ۲۳۰ کارت نیروهای نفوذی آنها کشف و لیست رابط‌های داعش برای ۱۳۶ بمب‌گذاری نیز افشا شد.
برای اجرای عملیات جرف‌الصخر چهار ماه کار شناسایی منطقه و از 18 شعبان که نخستین گروه مقاومت در منطقه مستقر شد تا قبل از اجرای عملیات کار شناسایی و کسب اطلاعات به طول انجامید.
عملیات جرف الصخر از کلید خوردن میدانی تا پیروزی کامل چیزی حدود قبل از نماز صبح روز جمعه تا قبل از نماز ظهر به طول انجامید.

نقش سردار قاسم سلیمانی
روزنامه المستقبل چاپ لبنان در پایگاه اینترنتی خود در گزارشی نوشت: ارتش عراق با کمک سردار قاسم سلیمانی فرمانده سپاه قدس تلاش می‌کند زمام امور را در دست گیرد و به ضد حمله دست بزند تا بتواند شهرها و شهرک‌های راهبردی را از چنگال داعش درآورد.
در این خصوص، نیروهای عراقی و گروه‌های مردمی با همکاری و فرماندهی مستقیم قاسم سلیمانی فرمانده سپاه قدس موفق شدند به شهر جرف الصخر واقع در جنوب بغداد حمله گسترده کنند. این حمله به بیرون کردن تقریبا کامل افراد مسلح داعش از منطقه کمک کرد.
سردار حاج قاسم سلیمانی فرمانده نیروی قدس سپاه، این‌ روزها در خطوط مقدم جبهه قرار دارد. در تصاویر منتشر شده در رسانه‌ها، وی در کنار هادی العامری رئیس سازمان بدر عراق، حجت‌الاسلام والمسلمین سید محمد طباطبائی جانشین دبیرکل گروه عصائب اهل الحق و شیخ عدنان الشحمانی فرمانده کتائب تیار الرسالی حضور دارد.
شبکه‌های اجتماعی در عراق که از نقش اساسی سردار سلیمانی در آزادسازی شهر آمرلی تمجید کرده بودند دیروز از نقش سردار سلیمانی در آزادسازی جوف الصخر تجلیل کردند.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 3
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • دهقان IR ۰۹:۰۷ - ۱۳۹۳/۰۸/۰۵
    5 0
    خداقوت سردارعزیز،خداشمارابرای اسلام نگهدارد.
  • سید جلال IR ۰۰:۰۱ - ۱۳۹۳/۰۸/۱۸
    2 0
    سردار خداوند یاورت باشد
  • نادر IR ۲۱:۵۷ - ۱۳۹۳/۱۰/۰۹
    1 0
    درود خدابه شرفتان ای مردان بی ادعا