مدیر کل دفتر ترانزیت سازمان راهداری اعلام کرد: ترک‌ها دعوت ایران برای مذاکره را نپذیرفتند و در حال حاضر هیچ مذاکره‌ای برای کاهش یا تغییر نرخ ترانزیت کامیون‌ها در ترکیه در جریان نیست.

ترک‌ها دعوت ایران برای مذاکره را نپذیرفتند/ کاهش 50 درصدی عبور کامیون‌ها
محمد جواد عطرچیان در گفت‌وگو با  (ایسنا)، تصریح کرد: به دنبال افزایش نرخ عبور کامیون‌های ایرانی از خاک ترکیه، ایران از همسایه خود خواست تا برای مذاکره تیمی را معرفی کند که تاکنون این درخواست با موافقت ترک‌ها روبه‌رو نشده است.

وی اضافه کرد: در کنار آن نیز وزیر راه و شهرسازی ایران دعوت‌نامه‌ای را همراه با یک پکیج حمل‌ونقل برای وزیر ترکیه فرستاده است که امیدواریم این بسته و این دعوت به تغییر روند کار منجر شود.

مدیر کل دفتر ترانزیت سازمان راهداری با بیان این‌که آمار تردد کامیون‌ها از مرز ترکیه کاهشی 50 درصدی داشته، اظهار کرد: در حال حاضر در مرز هیچ صفی برای کامیون‌ها وجود ندارد و محموله‌ها در صورت آماده‌بودن از مرز عبور می‌کند، هر چند افزایش نرخ باعث شده آمار ترانزیت بین دو کشور به شدت کاهش پیدا کند.

عطرچیان خاطر نشان کرد: تا زمانی که مذاکرات با طرف مقابل انجام نشده و به نتایج محسوسی ختم نشود، روند ترانزیت بین ایران و ترکیه به همین شکل ادامه پیدا می‌کند و نرخ فعلی از سوی ایران تغییر نخواهد کرد.

به گزارش ایسنا، ترکیه از هجدهم مهرماه امسال نرخ ترانزیت کامیون‌های ایرانی در خاک این کشور را ناگهان دو برابر کرد که این اقدام با واکنش ایران مواجه شد و به دنبال افزایش این نرخ از سوی ایران، ترک‌ها بار دیگر عبور کامیون‌های ایرانی از خاک این کشور را گران کردند.

در حال حاضر هزینه‌ عبور هر کامیون‌ ایرانی در خاک ترکیه 50 یورو به ازای هر 100 کیلومتر است.

 

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.