جانشین رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ با تشریح تمهیدات پلیس در ایام عزاداری دهه اول محرم از ممنوعیت توقف در مقابل تکایا، رنگ کردن و گل‌مالی خودروها، حرکت دسته‌جات در بزرگراه‌ها و معابر اصلی و ... خبر داد.

بایدها و نبایدهای پلیس برای دسته‌ها و ایستگاه‌های صلواتی

سرهنگ حسن عابدی در گفت‌و‌گو با خبرنگار «انتظامی» خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، درباره جزئیات تمهیدات پلیس در ایام دهه اول محرم اظهارکرد: برابر طرح‌های هر ساله در ایام محرم، امسال نیز راهنمایی و رانندگی از تمام توان خود در دهه اول محرم استفاده می‌برد و مأموران این نیرو در آماده‌باش صد در صدی هستند تا در بحث روان‌سازی معابر، برخورد با تخلفات و ... حاضر شوند.

 

 

سرهنگ حسن عابدی

 

وی با بیان اینکه مأموران راهور در ایام شب و تا زمان پایان عزاداری‌ها در مراکز مهم عزاداری در آماده‌باش خواهند بود، اظهار کرد: پیش‌بینی‌های لازم در این خصوص و درباره اماکن تجمعی و پرتردد در این ایام شده و بر اساس این پیش‌بینی‌ها به شکل هماهنگی عمل خواهد شد.

 

 

حرکت دسته‌جات در معابر اصلی و بزرگراه‌ها ممنوع

 

جانشین رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ درباره حرکت دسته‌های عزاداری اظهار کرد: حرکت دسته‌ها در معابر اصلی و بزرگراه‌ها ممنوع است و همکاران ما نیز با توجه به آماده‌باشی که دارند در این ایام فعالیت خواهند کرد و چنان‌که دسته‌جات عزاداری بخواهند از عرض معابر اصلی و میدان‌ها عبور کنند هماهنگی‌های لازم در این خصوص انجام خواهد شد.

 

به گفته عابدی در برخی از معابر نیز ممکن است به صورت مقطعی محدودیت‌های خاصی اعمال شود، اما اینکه پلیس بخواهد یک معبری را به طور صد در صد مسدود کند پیش‌بینی نشده و قصد چنین کاری را نداریم.

 

 

بایدها و نبایدهای ایستگاه‌های صلواتی

 

جانشین رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ درباره فعالیت برخی ایستگاه‌های صلواتی و اینکه ممکن است تجمع در مقابل این ایستگاه‌ها منجر به بروز مشکلاتی ترافیکی شود به ایسنا گفت: در این خصوص ابلاغ شده تا ایستگاه‌های صلواتی در معابر اصلی، بزرگراه‌ها و اماکن پرتردد دایر نشود. به عنوان مثال در میدان انقلاب ایستگاه صلواتی‌ دایر شده بود که درخواست جابه‌جایی آن را مطرح کردیم و این ایستگاه به پیاده‌رو منتقل شد.

 

عابدی ادامه داد: در این ایام ممکن است خودروهای شخصی یا حتی عمومی مقابل ایستگاه‌های صلواتی توقف کنند که در این خصوص مأموران ما با حضور در مقابل این ایستگاه‌ها تذکرات لازم را به رانندگان خواهند داد و نسبت به روان‌سازی ترافیک اقدام خواهند کرد.

 

 

پارک دوبل در مقابل هیأت‌ها، تکایا و مساجد ممنوع

 

جانشین رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ با تأکید بر اینکه پارک دوبل و توقفی‌هایی نظیر آن در مقابل تکایا، مساجد، هیأت‌ها و دیگر اماکن عزاداری ممنوع است، خاطرنشان کرد: پلیس در خدمت مردم است و از عزاداران نیز می‌خواهیم همکاری لازم را با پلیس داشته باشند، از این رو خواسته ما از این افراد این است که از توقف در مقابل این مراکز خودداری کرده و به تذکرات مأموران پلیس توجه داشته باشند.

 

 

دسته‌ها با علائم لازم حرکت کنند

 

وی درباره حرکت دسته‌ها در هنگام شب افزود: با توجه به اینکه عمده دسته‌های عزاداری شب‌هنگام در خیابان‌ها حرکت می‌کنند. بنابراین لازم است مسئولان این هیأت‌ها علائم لازم نظیر شب‌رنگ و ... را به همراه داشته باشند تا از تصادف خودرو سواری با آنان جلوگیری شود.

 

 

ممنوعیت رنگ کردن و گل‌مالی خودروها

 

جانشین رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ با اشاره به آیین‌نامه راهنمایی و رانندگی درباره آن دسته از افرادی که اقدام به رنگ کردن و گل‌مالی خودروی سواری خود می‌کنند، گفت: برابر قانون هر اقدامی که منجر به کاهش دید راننده یا جلب توجه دیگر رانندگان شود تخلف محسوب شده و پلیس ملزم به برخورد با آن است که در این خصوص نیز به رانندگان تذکرات لازم داده خواهد شد.

 

به گفته عابدی در صورتی که این اقدام منجر به مخدوش شدن پلاک خودروها شود قطعاً پلیس با آن برخورد خواهد کرد.

 

وی با اشاره به تخلفاتی که ممکن است از سوی موتورسواران در این ایام انجام شود، افزود: حرکت موتورسواران در میان دسته‌های عزاداری و ... ممنوع است و خواهش ما این است که این افراد قوانین رانندگی را رعایت کرده تا عزاداری بدون حادثه‌ای برای خود و دیگر شهروندان داشته باشند.

 

 

ساعت زوج و فرد و طرح ترافیک تغییری نمی‌کند

 

جانشین رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ درباره احتمال و تغییر ساعت طرح زوج و فرد و طرح ترافیک در پایتخت افزود: در این خصوص تغییراتی پیش‌بینی نشده و برابر مقررات موجود رفتار خواهد شد.

 

وی افزود: البته در ایام تعطیلات طرح زوج و فرد و طرح ترافیک اجرا نمی‌شود.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.