گروه سیاسی - مسعود بصیری: احمد توکلی در نطق میان دستور دیروز خود گفت: امنیت ملی با مشروعیت پیوند ناگسستنی دارد؛ هر چه مشروعیت بیشتر، امنیت پایدارتر.

توکلی با اشاره به فساد برخی دانه درشت ها: باید ماهی های بزرگ را سرخ کرد


مشروعیت، خود بر اعتماد مردم استوار است. فساد، به ویژه در شکل سیستمی اش سم مهلک اعتماد عمومی است که به مشروعیت، در هر سه شکل مشروعیت اعتقادی، قانونی و کارآمدی آسیب می زند.
وی سپس به فساد سیستمی اشاره کرد وافزود: در فساد سیستمی، مصونیت بعضی افرادی در فرایند مبارزه با فساد پدید می آید. به قول غربی ها ماهی های بزرگ به شنا ادامه می دهند. همان ها که ده سال پیش رهبری آنها را دانه درشت ها و حلقه پیوند قدرت و ثروت خواندند.
نماینده مردم تهران اظهار داشت: هدایت مبارزه با فساد سیستمی بسیار دشوار است، ولی تجربه های موفق نیز داریم که در آن ها، کار از سرخ کردن چند ماهی بزرگ آغاز شده است.
توکلی به پرونده فساد مالی اخیر اشاره کرد و آن را جرم یقه سفیدها نامید و گفت: مقایسه جنایت مالی اخیر با جرم مالی مشهور آمریکا توسط برنارد مدآو بسیار تکان دهنده است، چرا که با در نظر گرفتن تولید ناخالص دو کشور در سال 2009، جرم مرتکبین جنایت اخیر 2 برابر بزرگتر از جرم مداو است.
وی ادامه داد: تمام اقدامات متقلبانه کاملاً تشکیلاتی بوده و مرتکبان به دلیل سطح سواد و تجربه و شبکه ای از شرکت های واقعی و کاغذی که به راه انداخته بودند، از عواقب کارشان با خبر بودند؛ مثلاً در تأسیس بانک آریا با مشارکت افرادی از درون بانک مرکزی، شرکت امیر منصور آریا 15 بار تلاش کرد با تقلب کارش را پیش ببرد و بار شانزدهم اسناد را به ظاهر درست کرد و در عین حال با جواز کسب شده دست به پولشویی زد، مادر شرکتی که طی 5 سال ثروت خویش را 94 هزار برابر، درست شنیده اید 94 هزار برابر کرد.
رییس مرکز پژوهشهای مجلس خطاب به مسؤولان قوه قضاییه گفت:با این جنایت سازمان یافته برخوردی بکنید که خدا و خلقش را راضی سازید و آبروی تنها نظام منتسب به علی(ع) را، بخرید و مبادا که روز مبادا فراموشمان شود و شرمنده امام و شهیدان بمیریم.


مخالفت دولت
سیدابراهیم ابراهیمی، معاون امور تقنینی و نماینده دولت طی سخنانی با بیان اینکه دولت مخالف طرح بیمه بیکاری و حمایت از بیکاران متقاضی کار است، اظهار داشت: چندی پیش دولت لایحه اصلاح قانون بیمه بیکاری را به مجلس ارائه کرد و طبق قانون این لایحه و طرح مجلس باید به طور همزمان در کمیسیون اجتماعی مورد بررسی قرار گیرد.
وی علت مخالفت را بار مالی این طرح دانست و گفت: در صورت تصویب طرح حمایت از بیکاران متقاضی کار بار مالی عظیمی به دوش دولت گذاشته خواهد شد که برخلاف قانون اساسی است.


تشکیلصندوق بیمه بیکاری و بیکاران متقاضی کار
مجلسیان مقرر کردند به منظور حمایت از بیکاری غیرارادی و متقاضی کار صندوقی تحت عنوان صندوق بیمه بیکاری و بیکاران متقاضی کار، که در این قانون به اختصار صندوق نامیده می شود، تشکیل شود.


تعریف بیکار متقاضی کار
بنا بر مصوبه مجلس بیکار متقاضی کار، فرد ذکوری است که به 25 سالگی رسیده و یا فرد اناثی است که سرپرست خانوار، بدسرپرست یا خود سرپرست است و حرفه و مهارتی دارد که به تأیید سازمان آموزش فنی و حرفه ای رسیده و در مراکز کاریابی دولتی تعیین شده است و از سوی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی ثبت نام کرده و به مدت یک سال پیگیر اشتغال خود بوده باشد و پرداخت حق بیمه یا سابقه اشتغال برای وی الزامی نیست.


طرح انتزاع و الحاق بخش کشاورزی مسکوت ماند
طرح یک فوریتی انتزاع وظایف و اختیارات بخش کشاورزی از وزارت صنعت معدن و تجارت و الحاق آن به وزارت جهاد کشاورزی رأی لازم را کسب نکرد و با پیشنهاد برخی نمایندگان این طرح برای سه ماه مسکوت ماند.


موافقت مجلس با تحقیق و تفحص
نمایندگان مجلس در ادامه جلسه علنی دیروز مجلس، تقاضای تحقیق و تفحص جمعی از نمایندگان از علل و چگونگی واردات کالاها و محصولات کشاورزی در دولت دهم را پس از قرائت گزارش کمیسیون کشاورزی و استماع سخنان طراح این طرح ، با 126 رأی موافق، 18 رأی مخالف و 18 رأی ممتنع به تصویب رساندند.
بهمن محمدیاری یکی از طراحان این طرح طی سخنانی درباره تقاضای تحقیق و تفحص با بیان اینکه واردات بی رویه محصولات کشاورزی بزرگترین آسیب را به بخش کشاورزی و تولید کشور وارد کرده است، گفت: واردات محصولات کشاورزی بر اساس قانون منوط به صدور مجوز از سوی وزارت کشاورزی بوده، اما در سال های اخیر و در دولت دهم محصولات زیادی همزمان با فصل برداشت محصولات داخلی از خارج وارد شده است.


مخالفت مجلس با دوفوریت
نمایندگان مجلس دیروز همچنین با دو فوریت طرح اصلاح جدول حوزه های انتخابیه و تعداد نمایندگان آنها مخالفت کردند و بر این اساس مقرر شد این طرح به صورت عادی در دستور کار مجلس قرار گیرد؛ درصورتی که این طرح تصویب می شد تعداد نمایندگان به 310 نفر افزایش می یافت.

ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
در جلسه دیروز تصویب شد/ قوانین جدید مجلس در باره بیکاران


بررسی جزییات طرح بیمه بیکاری و حمایت از بیکاران متقاضی کار، دیروز در دستور کار مجلس قرار داشت و نمایندگان تصویب کردنداز این پس بیکارانی که به علت قوه قهریه و بروز حوادث غیرمترقبه از قبیل سیل، زلزله، جنگ و آتش سوزی بیکار می شوند، با معرفی واحد تعاون کار و رفاه اجتماعی محل، از مقرری بیمه بیکاری استفاده می کنند.
اما نکته قابل تامل این مصوبه آن است که تشخیص استحقاق مقرری بیمه بیکاری، براساس مقررات این قانون برعهده صندوق بیمه بیکاری و بیکاران متقاضی کار خواهد بود و به این ترتیب پرداخت کننده بیمه خود نیز تعیین کننده پرداخت یا عدم پرداخت حق بیمه است.همچنین بیمه شدگانی که به علت تغییرات ساختار اختصاصی واحد مربوط، به تشخیص دستگاه های مربوط و شورای عالی کار، بیکار موقت شناخته شوند، تحت پوشش بیمه بیکاری قرار می گیرند.وکلای ملت مقرر کردند که در صورت بیکاری غیرارادی کارفرمایان بیمه پرداز و بیمه شدگان فاقد کارفرما آنها تحت پوشش بیمه بیکاری قرار بگیرند.

ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
آیة ا... هاشمی رفسنجانی: در امر به معروف و نهی از منکر اقناع مهمتر از تذکر لسانی است


رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: وظیفه علما، دانشمندان و صاحب نظران در تبیین امر به معروف و نهی از منکر و ارائه استدلال و دلایل اقناع کننده در اجرای این فریضه مهم و اساسی است.
به گزارش ایسنا، آیة ا... هاشمی رفسنجانی در دیدار اعضای شورای سیاستگذاری «اولین همایش بین المللی شهروند مسؤول»(تبیین فرهنگ امر به معروف و نهی از منکر)، عنوان «شهروند مسؤول» مطرح شده در دانشگاه آزاد و همایش پیش رو را تابلویی مناسب برای فریضه امر به معروف و نهی از منکر معرفی کرد و با اشاره به لزوم طرح حقوق شهروندی در کنار مسؤولیت شهروندی تصریح کرد: اگر حقوق و مسؤولیت شهروندی در کنار هم طرح و پیگیری شود، روند اصلاح جامعه سرعت خواهد گرفت و این فریضه الهی نیز به عینه محقق خواهد شد.
وی با توجه به تأکید بالای دین مبین اسلام و نیز پیامبر گرامی اسلام(ص) و ائمه و بزرگان ما بر اهمیت امر به معروف و نهی از منکر، این فریضه الهی را ضامن حفظ ارزشها و تکامل انسانها دانست و افزود: اگر در جامعه مردم بی تفاوت نباشند و هر جا خوبی یا بدی دیدند، براساس موازین اسلامی امر به معروف و نهی از منکر کنند، آن جامعه خودبه خود و از درون واکسینه و مصون خواهد بود و دیگر نیازی به استفاده از زور و تبلیغات نخواهد بود.
وی بخش مهم و اساسی اجرای فریضه امر به معروف و نهی از منکر را غیرحکومتی خواند و با اشاره به وظیفه حکومت و دولت در فراهم کردن بسترها و زمینه های اجرای مناسب این فریضه گفت: در بحث امر به معروف و نهی از منکر مهمتر از بحث تذکر لسانی، بحث اقناع طرف مقابل مدنظر است، زیرا اگر اقناعی وجود نداشته باشد، خود این فریضه ممکن است تبدیل به سوءتفاهم و تشدید اختلافات شود.

ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
رئیس سازمان پدافند غیرعامل کشور: آمریکا در حال حاضر به دنبال گزینه نظامی علیه ایران نخواهد بود


رئیس سازمان پدافند غیرعامل کشور با بیان اینکه «آمریکا در حال حاضر به دنبال گزینه نظامی علیه ایران نخواهد بود»، گفت: با وجود این، نیروهای مسلح ما باید در آمادگی کامل باشند.
به گزارش ایسنا، سردار سرتیپ پاسدار جلالی در جمع کارکنان وزارت دفاع با بیان اینکه «امروز رژیم صهیونیستی در بد ترین وضعیت خود قرار دارد»، اظهار داشت: همان طور که امام راحل(ره) و فرماندهی معظم کل قوا وعده داده بودند، قدرتهای استکباری یک به یک در حال سقوط هستند و پیام انقلاب اسلامی ایران در حال رسیدن به سراسر جهان است.
وی با بیان اینکه «بیداری اسلامی عمق استراتژی انقلاب اسلامی ایران است»، افزود: همه ما باید با بصیرت دشمنان خود را بشناسیم تا بتوانیم در مقابل آنها ایستادگی کنیم و دایم باید بدانیم دشمن در چه مرحله ای از آمادگی است.
جلالی با اشاره به سخنان قاطع و کوبنده فرمانده معظم کل قوا در پی تهدید آمریکایی ها تصریح کرد: دشمنان با توطئه مدام در پی تهدید ایران هستند و اتهام به ایران در خصوص ترور سفیر عربستان نیز با هوشیاری دستگاه دیپلماسی به موقع خنثی شد، ولی باید همیشه در برابر تهدیدها آماده باشیم.
رئیس سازمان پدافند غیرعامل کشور با بیان اینکه «وزارت دفاع باید دیپلماسی دفاعی خود را در عرصه بین الملل ارائه دهد» خاطرنشان کرد: اگر وزارت دفاع این دیپلماسی را ارائه دهد، می توانیم در برابر تهدیدهای دشمن حرفی برای گفتن داشته باشیم.وی با بیان اینکه «آمریکا در حال حاضر به دنبال گزینه نظامی علیه ایران نخواهد بود»، گفت: با وجود این، نیروهای مسلح ما باید در آمادگی کامل باشند.
جلالی از تحریم اقتصادی به عنوان گزینه اصلی جنگ آمریکا علیه ایران نام برد و افزود: در حال حاضر رویکرد جدی غربی ها علیه ایران در حوزه اقتصادی شکل گرفته است، بنابراین باید از این تهدید اقتصادی به عنوان یک فرصت استفاده کنیم.
رئیس سازمان پدافند غیر عامل کشور با بیان اینکه «باید در جاهایی که در حوزه اقتصادی و سایر حوزه ها به خارج از کشور وابستگی داریم، از این وابستگی خارج شویم»، تصریح کرد: باید با یک حرکت بسیجی وار تحت هدایت مقام معظم رهبری کشور را در تمام حوزه ها به خودکفایی برسانیم.
وی با بیان اینکه «با تفکر بسیجی می توان هر نوع سلاح جنگی را ساخت»، گفت: هر چند حرکتهای بسیار خوبی در تولید تجهیزات نظامی و دفاعی در وزارت دفاع انجام شده است، اما باید کشور را به اقتدار دفاعی برسانیم.
جلالی با بیان اینکه «وزارت دفاع باید برای تهدیدات امروز دشمنان نیز برنامه داشته باشد» اظهار داشت: در صنعت دفاعی امروز در کشور کارهای بسیار عظیمی انجام شده است، بنابراین این راه باید تداوم داشته باشد.
وی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه «نقش وزارت دفاع در پدافند غیر عامل بسیار مهم است»، گفت: وزارت دفاع در حوزه پدافند غیر عامل ویژگی هایی دارد که می تواند نقشی اساسی داشته باشد، لذا باید در این حوزه فعال شود.وی با بیان اینکه «وزارت دفاع لبه تکنولوژی است»، گفت: کشور در حال حاضر در حوزه دفاع کاملاً به وزارت دفاع متکی است.

ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
احمدی نژاد امروز به اردبیل می رود


با هدف افتتاح راه اصلی اردبیل سرچم و واگذاری 5 هزار و 900 واحد مسکن مهر در اردبیل احمدی نژاد امروز وارد اردبیل می شود. به گزارش فارس، این سفر هفتمین سفر رئیس جمهور کشورمان به استان اردبیل است که با هدف افتتاح و بهره برداری از پروژه های ملی به اردبیل می آید.
محمود احمدی نژاد پیش از این با حضور کابینه دولت و سه بار نیز به صورت غیر رسمی به اردبیل آمده که در تمام این سفرها مصوباتی را برای اعتلا و ارتقای اردبیل رسانده است.
احمدی نژاد امروز از طریق راه اصلی اردبیل سرچم و با افتتاح این پروژه ملی که بیش از 16 سال روی آن فعالیتهای عمرانی انجام شده است وارد اردبیل می شود و پس از آن با حضور در اردبیل 5 هزار و 900 واحد مسکن مهر را در این شهر افتتاح و به بهره برداری خواهد رساند.

ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
حجة الاسلام موسوی خوئینی ها: منتظر «فرش قرمز» نیستیم


دبیرکل سابق مجمع روحانیون با بیان این مطلب که لیدر جریان اصلاحات نیست، گفت: منتظر فرش قرمز برای ورود به انتخابات نیستیم.
به گزارش خبرگزاری فارس، حجة الاسلام والمسلمین سیدمحمد موسوی خوئینی ها عضو برجسته و دبیرکل مجمع روحانیون در حاشیه ختم حجة الاسلام هاشمیان در جمع خبرنگاران و در پاسخ به پرسش فارس در خصوص حضور اصلاح طلبان در انتخابات آینده اظهار داشت: ما را راه نمی دهند تا در انتخابات شرکت کنیم.
وی در پاسخ به پرسش دیگری مبنی بر اینکه آیا اگر راهتان بدهند، شرکت می کنید یا خیر؟ گفت: وقتی راه نمی دهند، چگونه شرکت کنیم.
این عضو برجسته مجمع روحانیون در پاسخ به این پرسش که آیا اصلاح طلبان به طور کل قصد حضور در انتخابات را دارند یا خیر؟ اظهار داشت: نمی دانم؛ وقتی که نمی گذارند، چگونه شرکت کنیم.
موسوی خوئینی ها در پاسخ به این مطلب که قصد نداشتن برای شرکت در انتخابات با اجازه ندادن فرق می کند، گفت: وقتی شما را دعوت نمی کنند، نمی شود به جایی بروید.
وی در پاسخ به این پرسش که آیا شما منتظر فرش قرمز هستید، گفت: نه؛ منتظریم که به ما اجازه دهند.
موسوی خوئینی ها در پاسخ به این پرسش فارس که آیا شما لیدر جریان اصلاحات هستید، گفت: نه، لیدر نیستم.

ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
با حضور مقامات عالیرتبه کشوری و لشکری؛ اربعین «شهدای غدیر»چهارشنبه برگزار می شود


سپاه پاسداران در اطلاعیه ای از اقشار و آحاد مختلف مردم برای حضور پر شور و گسترده در مراسم اربعین شهادت سردار حسن تهرانی مقدم و دیگر شهدای غدیر دعوت به عمل آورد.
به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از روابط عمومی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، در بخشی از این بیانیه آمده است: نام سردار عالیقدر و پارسای بی ادعا «حسن تهرانی مقدم» و دیگر شهدای غدیر همواره بر تارک تاریخ این کشور، خواهد درخشید و راهنمای عمل و حرکت میراثداران آن عزیزان به عرش پیوسته در خانواده عظیم نیروهای مسلح بویژه سپاه پاسداران انقلاب اسلامی قرار خواهد گرفت.
این اطلاعیه در پایان با تکریم و تعظیم نسبت به مقام شامخ شهدای سازمان خودکفایی و تحقیقات صنعتی سپاه بویژه سرلشکر پاسدار حسن تهرانی مقدم و دعوت از اقشار و آحاد مختلف مردم قدرشناس و شهید پرور برای شرکت گسترده و باشکوه در اربعین شهدای غدیر، آورده است: مراسم اربعین شهدای غدیر در تهران روز چهارشنبه سی ام آذرماه پس از نماز مغرب و عشا در تالار اجتماعات وزارت کشور واقع در خیابان فاطمی و همچنین مراسم مشابهی نیز در کرج روز پنجشنبه اول دی ماه از ساعت 10 تا 12 در مسجد المهدی (عج) واقع در فلکه چهارم فردیس، در جوار شهدای گمنام برگزار خواهد شد.

ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
رئیس جمهور: انجام کارها از طریق دور کاری یک انقلاب است


رئیس جمهور گفت: در حال حاضر 2 هزار کارمند در ساختمان وزارت کشور هستند که باید گفت اینها چه کار می کنند و بهتر این است که هزار نفر از آنها در خانه های خود بنشینند.
به گزارش فارس، محمود احمدی نژاد رئیس جمهور صبح دیروز در همایش ملی «دورکاری و نظام اداری، چالشها و راهکارها» که با حضور رضا تقی پور وزیر ارتباطات، عبدالرضا شیخ الاسلام وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی، مسعود زریبافان رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران در مرکز همایشهای وزارت کشور برگزار شد، اظهارداشت: همه عوامل باید در خدمت انسان باشد و هر اقدامی باید برای سعادت، کمال و آسایش انسان صورت گیرد.
رئیس جمهور با تأکید بر اینکه هر عامل و کاری که انسان را از انسانیت و استعدادهای الهی دور کند و فرصت رشد را از آدمی بگیرد مضر است، تصریح کرد: کارکردن برای معیشت نیز می تواند برای کمال و یا در نقطه مقابل آن باشد.
احمدی نژاد با تأکید بر اینکه برای هر کارمند در تهران 40 هزار تومان هزینه رفت و آمد، 40هزار تومان غذا و 40 هزار تومان هزینه مهدکودک است، یادآور شد: این هزینه ها اگر در خانه باشد خرج خود خانواده خواهد شد و حتی فردی که در خانه دورکاری می کند می تواند یک شغل دوم نیز برای خود داشته باشد.
وی در ادامه با تأکید بر اینکه در مقابل هر ایده تحولی، مقاومت وجود دارد، اضافه کرد: 350هزار کارمند بخش دولتی وجود دارد و حداقل همین تعداد نیز در بخش خصوصی کار می کنند؛ اگر نصف این 700هزار نفر دورکاری کنند اوج ترافیک صبح و بعدازظهر وجود نخواهد داشت.
رئیس جمهور در عین حال گفت: سه میلیون کارمند در کشور فعالیت می کنند که اگر یک میلیون نفر در خانه مشغول فعالیت شوند خود یک انقلاب خواهد بود.
وی با تأکید بر اینکه خانمها حتماً بیشتر از این طرح استقبال می کنند، اظهارداشت: خانمها برای کمک به خانواده هم کار بیرون را انجام می دهند و هم کار خانه روی دوششان است از این رو خیلی زود فرسوده می شوند و آقایان نیز به همین صورت هستند از این رو باید یک برنامه ریزی دقیق در این زمینه صورت گیرد.

ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
روانبخش حرف آخر را زد؛ جدایی کامل «جبهه پایداری» از اصولگرایان


یک عضو جبهه پایداری گفت: دیگر موضوع اتحاد با جبهه متحد اصولگرایان در دستور کار جبهه پایداری نیست و در جلساتی که جبهه پایداری برگزار می کند، در این ارتباط صحبتی نمی شود.
حجة الاسلام والمسلمین قاسم روانبخش با بیان اینکه «جبهه پایداری گامهایی را به سمت وحدت برداشت، ولی از طرف دوستان جبهه متحد در این ارتباط گامی برداشته نشد» اظهار داشت: ما همه تلاش خود را برای وحدت به کار بردیم، اما این اتفاق نیفتاد.
به گزارش ایسنا، وی ادامه داد: ما ابهامهایی داشتیم و نه تنها این ابهامها از طرف جبهه متحد اصولگرایان برطرف نشد، بلکه بر مقدار آن نیز افزوده شد، از جمله ابهامها حضور برخی از اشخاص یعنی آقایان قالیباف و لاریجانی و نمایندگان آنها در جبهه بود که اکنون نیز مشاهده می کنیم این حضور پررنگ تر شده است.
وی با بیان اینکه «جبهه پایداری مشغول کارهای گفتمانی خود است و ساز و کارهایی را برای فعالیتهای خود در استانها و شهرستانها تدوین کرده است» تصریح کرد: هفته گذشته همایشی در استان گلستان برگزار شد و هفته های آینده نیز همایشهای استانی مان در دیگر استانها و شهرستانها برگزار خواهد شد و ما تلاش داریم تا زمان برگزاری انتخابات مجلس در تمام مراکز کشور، همایشها را برگزار کنیم.
این عضو جبهه پایداری با بیان اینکه «اگر در روند فعالیتهایمان گامی در راستای ابهام زدایی از سوی جبهه متحد مشاهده کردیم، ما نیز گام دیگری در این ارتباط برمی داریم» گفت: ما بنای تعارض و دعوا با کسی نداریم، ولی معتقدیم جبهه پایداری بر اساس گفتمانی تشکیل شده و نمی تواند بدون رفع ابهامها که دارد، با جبهه متحد وحدت کند.

ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
فرمانده ناجا: جندالشیطان به دلیل کنترل وسیع مرز به انزوا کشیده شده است


فرمانده نیروی انتظامی از افزایش ضریب ایمنی مرزهای کشور تا پایان برنامه پنجم توسعه به 80 درصد خبرداد.
به گزارش ایسنا، سردار اسماعیل احمدی مقدم در حاشیه همایش سراسری فرماند هان مرزبانی با بیان اینکه تمرکز در مرزها با اولویت مرزهای شرقی، قاچاق موادمخدر، قاچاق انسان و مبارزه با تروریسم در پنج سال گذشته و در برنامه چهارم توسعه در دستور کار مرزبانی قرار داشته، گفت: خوشبختانه اقدامات مؤثری در این زمینه انجام شده است، به گونه ای که شاهد استقرار امنیت در مرزهای شرقی کشور هستیم.
وی افزود: توجه به مناطق ساحلی و دریایی بخصوص در حوزه خلیج فارس و عمان از مجموعه اقداماتی است که باید در دستور کار قرار گیرد.وی گفت: بزرگترین چالش در رسیدن به اهداف در مرزبانی چالش اعتبارات و منابع مادی است که برعکس تورم که هرساله افزایش می یابد، اعتبارات ما کاهش می یابد.
احمدی مقدم با اشاره به زمینگیر کردن پهپاد جاسوسی آمریکا در مرزهای شرقی کشور گفت: حفاظت مرزهای هوایی بر عهده پدافند هوایی قرارگاه خاتم الانبیاست و نیروی انتظامی تنها وظیفه رصد چشمی را برعهده دارد و در صورت مشاهده هرگونه جسم اضافی در هوا موضوع را به قرارگاه خاتم الانبیا اطلاع می دهد.
وی با بیان اینکه در حوزه عراق نیز گروهک پژاک و پ.ک.ک از شرایط ناامن عراق استفاده کرده و اقداماتی را انجام داده بودند، گفت: با اقدامات سپاه پاسداران این گروهکها نیز به عقب رانده شده اند.فرمانده ناجا با بیان اینکه در مرزهای شرقی کشور نیز شاهد افزایش ضریب امنیت هستیم، گفت: گروهک جندالشیطان نیز به دلیل کنترل وسیع مرز و همچنین از هم پاشیدن ساختار آن به انزوا کشیده شده است.

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.