قدس آنلاین:امام جمعه شهرستان بجنورد گفت: محرم و عاشورا فرصت مناسبي براي تقويت فرهنگ و ارزشهاي ديني درجامعه است.

محرم فرصت مناسبي براي تقويت فرهنگ و ارزشهاي ديني در جامعه است

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین از بجنورد، حجت الاسلام ابوالقاسم يعقوبي در جلسه شوراي اداري استان اظهار داشت:  انسانها همانگونه كه به غذا و سلامت جسمشان توجه دارند بايستي به سلامت روح و روان نيز اهميت دهند.

وي با بيان اينكه فرهنگ غذاي روح است و زيربناي كارهاي ما بايد فرهنگ سازي و انسان سازي باشد، افزود : اگر زيرساختهاي فرهنگي و اقتصادي به درستي انجام شود،مي توان در ساير حوزه ها هم شاهد پيشرفت و توسعه بود.

وی خاطر نشان کرد: امر به معروف و نهي از منكر يعني صبغه ديني دادن به كارها و جلوگيري از انجام كارهايي كه به دين و ارزشهاي ديني ضربه وارد مي كند.

یعقوبی خدمت به مردم را از نعمتهاي الهي برشمرد و تصريح كرد: شكر نعمت مديريت ، بازكردن به موقع گره از كار مردم است.

معاون توسعه مديريت و منابع انساني استانداري نیزدر این جلسه گفت : اگرمعروف ها در جامعه گسترش يابد ، منكر ها از بين مي روند يا به حاشيه رانده مي شوند.

محمود دلپسند به اهميت موضوع امر به معروف و نهي از منكر اشاره كرد و افزود:  در قرآن كريم ،ديدگاه ائمه و معصومين ،قانون اساسي وبيانات حضرت امام خميني (ره) و مقام معظم رهبري به موضوع امر به معروف و نهي از منكر توجه ويژه اي شده است.

وی با بيان اينكه امر به معروف و نهي از منكر تكليف ديني و فريضه اي مذهبي و اجتماعي است، تصريح كرد: هدف اين فريضه الهي در واقع  طلب خير براي جامعه و مردم و پرهيز از هر چيزي است كه منجر به سلب آرامش جامعه شود.

وي مراحل امر به معروف و نهي از منكر را  قلبي ،زباني و عملي عنوان کرد و اظهار داشت: در مرحله قلبي مومن با ديدن كار خوبي كه توسط ديگران انجام مي شود خوشحال شده و شادماني از چهره او نمايان مي شود و با مشاهده كار ناروايي ، در دل ودرون خود اندوهگين شده  و ناراحتي در چهره او خود را نشان مي دهد .

دلپسندافزود:در مرحله زباني نيز فرد مسلمان با گفتن جمله اي مخاطب خود را به كار خوبي تشويق و وادار و يا با گفتن جمله اي اورا از كاري نادرست باز مي دارد .

معاون ستاد احياي استان مرحله عملي را آخرين مرحله امر به معروف و نهي از منكر دانست و گفت:  در اين مرحله اگر با تذكر زباني ، معروف  انجام نشد و يا فردي از كار زشت  دست برنداشت  بايد عملا جلوي او را گرفت واو را به انجام كار خوب وادار کرد..

وي يكي از مهمترين و موثر ترين معروفها را نماز عنوان و تاكيد كرد: نماز پرچم، علامت و نشانه اسلام و محور قبول تمامي اعمال ديني  است و مديران بايستي تلاش مضاعف و بيشتري در محيط هاي اداري جهت اقامه اين فريضه الهي داشته باشند.

معاون ستاد احياي امر به معروف و نهي از منكر  استان اظهار داشت: ضروري است دستگاههاي متولي مساجد و مراكز رفاهي و بين راهي نواقص مربوط به نمازخانه ها را برطرف نمايند.

مهندس دلپسند همچنين در بخش دیگری از سخنانش اظهار داشت : با تلاش دولت تدبير و اميد ،تخصيص اعتبارات در سال جاري در وضعيت بسيار خوبي قرار دارد و مديران دستگاههاي اجرايي بايستي تلاش نمايند تا سهم استان از اعتبارات ملي را افزايش دهند.

وي به آماري در اين خصوص اشاره كرد و افزود:در مجموع شش ماه اول سال بيش از 54 درصد اعتبارات تخصيص داده شده و اين رقم در 9 ماه به 76 درصد خواهد رسيد كه اين مساله وظيفه مديران را در هزينه كردن اين اعتبارات سنگين تر مي كند.

انتهای خبر/.

 

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.