۸ آبان ۱۳۹۳ - ۱۴:۳۷
کد خبر: 243948

اولین واکسن ساخته شده برای مننژیت توسط سازمان غذا و داروی آمریکا (FDA) تایید و وارد داروخانه ها شد.

اولین واکسن مننژیت تایید شد

به گزارش گروه اخبار علمی ایرنا از رویترز، این واکسن برای جلوگیری از رایج ترین نوع مننژیت باکتریایی به نام مننژیت بی ساخته شده است. این بیماری توسط باکتری هموفیلوس آنفلوآنزای نوع B بوجود می آید.

بیماری مننژیت به تازگی در فیلادلفیای آمریکا و مخصوصا خوابگاه های دانشجویی گسترش پیدا کرده و منجر به مرگ یک زن جوان شد و باعث افزایش نگرانی مراکز بهداشت آمریکا شده است. این بیماری در سال گذشته از دانشگاه پرینستون در نیوجرسی و دانشگاه کالیفرنیا آغاز شد.

بیماری مننژیت توسط چند نوع باکتری ایجاد می شود و بلافاصله عفونت را از طریق جریان خون پخش می کند و باعث التهاب بافت های ارتباطی مغز و نخاع می شود. این باکتری به راحتی از طریق بوسیدن، تماس بدنی، ترشحات گلو و مخاط بینی، سرفه، خون آلوده و ظروف مشترک منتقل می شود. تب، سردرد، تهوع، استفراغ و سفت شدن بافت گردن از مهمترین علایم این بیماری هستند.

سال گذشته واکسنی به نام Bexsero برای مقابله با مننژیت ساخته شد که سازمان غذا و داروی آمریکا آن را تایید نکرد ولی اجازه داد که به طور محدود برای جلوگیری از این بیماری باکتریایی مورد استفاده قرار گیرد. داروی جدید تایید شده توسط سازمان عذا و دارو، Trumenba نام دارد.

این واکسن هنوز انواع دیگر باکتری های عامل مننژیت را پوشش نمی دهد و محققان در حال توسعه آن هستند.

 

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.