معاون توسعه مدیریت و منابع وزیر فرهنگ وارشاداسلامی در دومین روز از سفر خود به اردبیل در جمع کارکنان اداره کل فرهنگ وارشاداسلامی استان گفت :تا یک‌ماه آینده چارت سازمانی وزارت ارشاد اصلاح می‌

چارت سازمانی وزارت ارشاد اصلاح می‌شود
به گزارش ایسنا، علی اصغر کاراندیش مروستی گفت:چارت تشکیلاتی و سازمانی وزارت فرهنگ و ارشاداسلامی مربوط به سال 77 بوده و برآنیم با حمایت‌ها و همراهی‌های معاون محترم رییس جمهور تا یک ماه آینده این چارت را اصلاح کنیم.

وی ادامه داد: با هدف تقویت ادارات شهرستان‌ها،نیروهای قراردادی به شرط حضور در شهرستان‌ها و قبولی در آزمون به پیمانی تبدیل وضعیت می‌شوند.

کاراندیش با اعلام اینکه از 700 مجتمع فرهنگی و هنری کشور ، تنها 15 مجتمع فرهنگی و هنری در سراسر کشور مصوب هیئت دولت است،گفت : براساس طرحی که ارایه داده‌ایم ، مجتمع‌هایی را که توان درآمدزایی داشته باشند به بخش خصوصی واگذار می‌کنیم.

علی اصغر کار اندیش مروستی در جمع کارکنان اداره کل ارشاد اردبیل با اشاره به پایین بودن اعتبار فرهنگی گفت: از 3/5 درصد اعتبار اختصاصی به حوزه فرهنگ و هنر ،کمتر از یک درصد به وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و زیرمجموعه آن اختصاص می‌یابد و این رقم خیلی پایین است.

وی با انتقاد از برگزاری جشنواره‌ها و نمایشگاهها و اختصاص هزینه های میلیاردی برای کارهای هنری و فرهنگی از جمله نمایشگاههای کتاب افزود: به اندازه هزینه‌های اعمال شده آنطور که باید و شاید ، در ترویج فرهنگ کتابخوانی پشرفتی صورت نگرفته است .

معاون وزیر در راستای حمایت از همکاران و اهالی فرهنگ و هنر که متاسفانه مبتلا به بیماری صعب العلاج و پرهزینه هستند این نوید را داد که وزارت ارشاد علاوه بر بیمه تکمیلی به صورت دیگر در تامین بخشی از هزینه های این عزیزان مساعدت خواهد کرد .

وی در تکمیل این خبر افزود: همچنین برای همکارانی که از داروهای خاص با هزینه های بالا استفاده می‌کند ، ماهانه یکصد هزار تومان به عنوان کمک هزینه دارویی در نظر گرفته‌ایم.

 

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.