رئیس سازمان پدافند غیر عامل با اشاره به جنگ اقتصادی همه جانبه دشمن علیه ایران بر ضرورت تقویت تولید ملی تاکید کرد و آن را بهترین راهکار در مقابله با تحریم دانست.

درگیر یک جنگ تمام عیار اقتصادی هستیم/ تولید بهترین راهکار در مقابله با تحریم است
 
خبرگزاری فارس: درگیر یک جنگ تمام عیار اقتصادی هستیم/ تولید بهترین راهکار در مقابله با تحریم است
  •  

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری فارس، سردار غلامرضا جلالی رئیس سازمان پدافند غیرعامل طی سخنانی در پیش از خطبه‌های امروز نماز جمعه تهران به مناسبت فرا رسیدن سالروز تشکیل این سازمان با گرامیداشت یاد و خاطره قیام حضرت اباعبدالله الحسین (ع) و واقعه عاشورا گفت: کربلا به معنای پیروزی خون بر شمشیر است. جایی که تمام ابرقدرت‌ها با سلاح‌های خود،‌خودنمایی می‌کنند، شهادت پیروز است.

وی در ادامه با اشاره به تهدیدات متنوع علیه کشورمان افزود: هر چند پدافند غیرعامل نوعی دفاع است و انسان به صورت غریری آن را به کار می‌برد اما امروز بسیار مهمتر است چرا که پدافند غیرعامل بنا به سخن مقام معظم رهبری شناسایی تهدیدات به صورت پیشدستانه و بی‌اثر کردن تهدید بر کشور در 3 حوزه زیرساخت‌ها، کاربرد و پیکره است.

رئیس سازمان پدافند غیرعامل ادامه داد: ‌از این منظر پدافند غیرعامل به معنی بی‌اثر کردن تهدید دشمن علیه کشور است. پدافتد غیرعامل به معنای مقاومت است. پدافند غیرعامل یعنی دشمن را بشناس و در مقابل آن آماده شو و آن را بترسان و مقاومت را علیه دشمن تا پیروزی نهایی ادامه دهید.

سردار جلالی با اینکه مقام معظم رهبری تاکید دارند ما در یک پیچ تاریخی قرار داریم، گفت: این مسئله نشان از نگاه ایشان به پدافند غیرعامل دارد. شناسایی تهدید، مقتدر و قوی شدن و استحکام مؤلفه‌های قدرت رویکرد اساسی پدافند غیرعامل است.

وی افزود: امروز تهدیدات متنوعی کشور ما را در بر گرفته است. تهدیدات نظامی عقب رفته است هر چند دشمن آن را روی میز تلقی می‌کند اما به ظاهر پایه‌های این میز سست شده است.

رئیس سازمان پدافند غیرعامل ادامه داد: ‌امروز تهدیدات فناوری‌محور تهدیدات مردم‌محور و از همه مهمتر تهدید اقتصادی ما را به عنوان یک هدف تعیین کرده است.

سردار جلالی ادامه داد: مقام معظم رهبری با اشاره به بحث تهدیدات اقتصادی از درگیر شدن ما در یک جنگ اقتصادی سخن به میان آوردند یعنی مقام معظم رهبری به عنوان فرمانده معظم کل قوا که مسئولیت اعلان جنگ را و یا صلح را بر عهده دارند، به مسئولان کشور یادآوری کردند ما درگیر یک جنگ تمام عیار اقتصادی هستیم.

وی افزود: ما سابقه جنگ اقتصادی را در جنگ کره و کوبا دیده‌ایم اما این جنگ اقتصادی به کارگیری تمام ظرفیت‌های فناورانه اقتصادی و دیپلماسی بر علیه یک اقتصاد ملی است.

رئیس سازمان پدافند غیرعامل ادامه داد: زمانی که ایشان اعلام کردند ما درگیر یک جنگ اقتصادی هستیم ویژگی‌های این جنگ نسبت به سایر جنگ‌ها متفاوت است.

سردار جلالی گفت:‌ دشمن ما از 3 سال قبل یک قرارگاه جنگ اقتصادی ایجاد کرده است و تمام عناصر بهایی و صهیونیست را در تمام دنیا بسیج کرده تا رفتار اقتصادی ما را رصد کند و هر کجا که قرار است تحریم را دور بزنیم ما را کنترل می‌کند. این نشاندهنده این است که رویکرد فوق رویکرد جدی است.

وی افزود: سناریوی این جنگ را باید بشناسیم و بعد با شناخت اهداف ورویکردهای آن با اهداف آن مقابله کنیم. هدف اصلی جنگ اقتصادی این است که مردم را دچار مشکل کنند و بعد ابزار رسانه مردم را به نارضایتی وادار کنند.

جلالی تصریح کرد: اولین رویکردمان این است که تابع یک استراتژی اقتصادی باشیم. بدون داشتن یک نقشه اقتصادی نمی‌توانیم در مقابل دشمن مقاومت کنیم و این مسئله یک امر بدیهی است و ما هم باید بپذیریم که درون یک جنگ هستیم و دوم آنکه برای مقابله با این جنگ یک استراتژی پدافند اقتصادی داشته باشیم.

رئیس سازمان پدافند غیرعامل ادامه داد: تولید، اصلی‌ترین کار در مقابل این تهدیدات اقتصادی است. راه حل این مسله این است که ما تمرکز در کارهای اساسی کنیم و کالاها را با حمایت دولت در لیست تولید بگذاریم. زمانی که ما توانستیم کالاها را در داخل تولید کنیم می‌توانیم تهدید را به فرصت تبدیل کنیم.

سردار جلالی گفت: اصلاح الگوی مصرف نیز یک کار دیگر است. داشتن یک زندگی سطح غربی به درد این شرایط نمی‌خورد. ما از رسانه ملی می‌خواهیم الگوی مصرف ملی را برای مردم طراحی کنند.

وی افزود: از مردم می‌خواهیم تا سبد کالای مصرفی مردم را تامین کنیم و رویکرد اساس مردم نیز باید فرهنگ دفاع مقدس باشد.

-

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.