ساری – خبرنگار قدس آنلاین : اداره كل راه و شهرسازي مازندران دومين جشنواره سراسري عكس " راه و بیراه " را با هدف نگاهي به مشكلات و چالش هاي موجود در جاده ها و فضاهاي شهري از ديد اهالي هنر در آذر ماه سال جاري برگزار می نمايد.

برگزاری دومين جشنواره سراسری عكس " راه و بیراه " در مازندران

رئيس اداره روابط عمومي راه و شهرسازي مازندران با اين مطلب افزود: اين اداره كل در راستاي ضرورت امر اطلاع رساني و آگاهي بخشي عموم استفاده كنندگان از جاده  در نظر دارد با استفاده از ابزار هنر نگاهي به مشكلات و معضلات اجرايي در حيطه كاري و سازماني خود داشته ، از اين رو اين جشنواره را با هدف بكار گيري ابزار در جهت آشنايي فعاليتهاي اجرايي و بررسي موانع كاري خود برپا مي نمايد.

سيد حميد حسيني توجه به اهميت و ويژگي راهها بعنوان شريانهاي حياتي و مهم ترين زير ساخت توسعه اقتصادي و اجتماعي كشور از نگاه هنرمند عكاس را به عنوان يكي از اهداف مهم اين جشنواره بر شمرد و خاطرنشان ساخت : پرداختن به نقش راهداران در امنيت جاده ها و تسهيل در رفت و آمد ، نگاه به وضعيت راهها از گذشته تا به امروز و آينده و همچنين اهميت راهها در تعاملات و ارتباطات انساني از ديگر اهداف اين جشنواره مي باشد.

وی در خصوص موضوعات مطرح شده در اين جشنواره نيز تصريح نمود : هنرمندان عكاس مي توانند نگاهي به مناظر زيبا و نازيباي راههاي استان  ، فعاليت راهداران ، تجاوز به حريم قانوني راه ، ريختن زباله و نخاله در حريم راه ، توسعه راهها و پيامد هاي مثبت آن ، پاكسازي و زيبا سازي راهها ، ترافيك ، توسعه راههاي روستايي و اثرات مثبت آن و همچنين نقش راه به عنوان محور توسعه در جذب گردشگر را به عنوان يكي از موضوعات مورد علاقه خود انتخاب نموده و به خلق اثر بپردازنند.

رئيس اداره روابط عمومي راه و شهرسازي مازندران ادامه داد: در حوزه شهرسازي نيز موضوعاتی از قبيل سرمايه هاي اجتماعي در محلات قديمي ، حمل و نقل عمومي ، فضاهاي شهري ، سيماي شهرما ، بناهاي واجد ارزش معماري ، نشانه هاي شهري ، پارك و فضاي سبز محله و تردد دوچرخه ها می تواند مد نظر قرار گیرد.

حسینی اهداء جوايز نفيس به برگزيدگان ، برپايي نمايشگاهی از آثار منتخب ، انتشار كتاب از اين آثار و برپايي كارگاه هاي  آموزشي توسط اساتيد مطرح كشوري را در طول جشنواره از ويژگي هاي قابل تامل اين جشنواره بر شمرد. 

وی یادآور شد : دومين جشنواره سراسري عكس با عنوان " راه و بيراه " با همكاري حوزه هنري مازندران در هفته حمل و نقل و راهداري در ساري برگزار خواهد شد و علاقمندان شركت در اين جشنواره مي توانند تا پايان وقت اداري 10 آذر ، آثار خود را به دبيرخانه اين جشنواره واقع در حوزه هنري استان ارسال نمايند.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.