عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی گفت: ظرفیت سالنهای سینمایی در کشور فقط برای شش درصد جمعیت است.

تنها برای شش درصد جمعیت سالن سینما داریم

به گزارش  ایرنا؛حجت الاسلام والمسلمین 'نصرالله پژمانفر' افزود: در ایران به موضوع سینما کم توجهی شده لذا پا به پای رشد جمعیت و توسعه شهرها شاهد توسعه زیرساختهای این هنر نبوده ایم.

وی گفت: نه تنها در گذر سالها رشد زیرساختها و ایجاد سالنهای سینمایی بسیار کم بوده بلکه در برخی شهرهای دارای جمعیت زیاد هم اینک با فقدان سالن سینما مواجهیم و یا شاهد تعطیلی این مراکز هستیم.

نماینده مردم مشهد در مجلس شورای اسلامی افزود: از ظرفیت عظیم و تاثیرگذار هنر سینما در کشور استفاده نشده و زیرساختها در این زمینه فراهم نیست.

وی ادامه داد: سینما در حقیقت یک فرصت بسیار بزرگ هنری است که می تواند همه رشته های مختلف را تحت تاثیر قرار دهد لذا امروز به عنوان مهمترین ابزار فرهنگی در دنیا کاربردی عمیق و تاثیرگذار دارد.

پژمانفر گفت: در قالب هنر فیلم و تله فیلم معانی و مفاهیمی را می توان بدون هیچگونه مقاومت و با بالاترین تاثیرگذاری به مخاطب رساند که در هیچ شکل و شمایل دیگری نمی توان چنین کاری کرد.

وی اظهار داشت: هنر سینما ابعاد و جنبه های گوناگون دارد و انقلاب اسلامی نیز به عنوان رویدادی تاریخی به دنبال فرصتی برای انتقال پیام خود است لذا به جرات می توان گفت سینما بهترین فرصت برای انتقال پیام انقلاب می باشد.

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی افزود: متاسفانه برخی با عملکرد ضعیف خود این فرصت را به تهدید تبدیل کرده اند.

وی گفت: این سخن امام راحل که 'ما با سینما مخالف نیستیم بلکه با فحشا مخالفیم' به این معنا می باشد که رویکرد انحرافی است که در سینما مشکل درست می کند و در غیر این صورت اصل هنر سینما ابزار مهم و تاثیرگذاری محسوب می شود.

پژمانفر افزود: لازم است مدیریت لازم برای بهره گیری از این فرصت هنری در ایران اعمال شود تا همانند دیگر کشورها در این عرصه استفاده مطلوب و جامع صورت گیرد.

 

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.