دبیرکل اتحادیه جهانی آشوریان با تسلیت ایام تاسوعا و عاشورای حسینی به رهبر معظم انقلاب، ملت ایران و تمامی مسلمانان جهان گفت: پیام قیام امام حسین (ع) نسخه شفابخش جهان امروز است.

پیام قیام امام حسین (ع) نسخه شفابخش جهان امروز است

به گزارش قدس آنلاین به نقل از ایرنا،'یوناتن بت کلیا' افزود: جهان امروز در آتش بدعت ها و کج اندیشی ها، به خاطر عدم اعتقاد به خداوند متعال می سوزد و هزاران انسان بیگناه قربانی فجیع ترین جنایت ها به دست دشمنان دین می شوند و تنها راه درمان این درد جانکاه، تبعیت از آموزه های قیام امام حسین (ع) است.

وی اظهار کرد: صحنه کربلا یادآور مقابله امام حسین (ع) با کج اندیشان و نا اهلان و دشمنان خدا بود و این دشمنان افرادی بودند که حتی بر کودکان و زنان نیز رحم نکردند.

وی اضافه کرد: مخاطب پیام امام حسین (ع) در روز عاشورا، پیروان تمام مذاهب و ادیان و همه کسانی است که به توحید اعتقاد دارند.

دبیرکل اتحادیه جهانی آشوریان با بیان اینکه امام حسین (ع) محبوب تمام بشریت به ویژه مسیحیان است، ادامه داد: اندوهگین شدن بر شهادت سرور آزادگان جهان، رسالت هر انسان آزاده ای است.

وی عدالتخواهی و ظلم ستیزی را دیگر پیام نهضت عاشورا عنوان کرد و گفت: امام حسین (ع) در میدان کربلا در برابر قومی قرار گرفت که ادعای اعتقاد به خدا را داشتند ولی از دستور خدا سرپیچی می کردند.

نماینده آشوریان در مجلس شورای اسلامی افزود: ایجاد جامعه ای آرمانی و نجات بشر از دام خرافات، هدف و آرمان والای امام حسین (ع) بود که ما نیز باید در این راه گام برداریم.

وی اضافه کرد: بازخوانی این حادثه بزرگ، ضرورت اجتناب ناپذیر جامعه است و هر اندازه این واقعه بزرگ تاریخی به زبانی شفاف و رسا تبیین شود، به همان اندازه نقش موثری در انتقال آن به نسلهای آینده خواهد داشت.

آذربایجان غربی به ویژه ارومیه رنگین کمانی از پیروان ادیان و مذاهب و همچنین اقوام مختلف است و بسیاری از شهروندانی که مسلمان و یا شیعه نیستند نیز در آیین های عزاداری سرور و سالار شهیدان شرکت می کنند که این امر نشان از جایگاه امام حسین (ع) در بین این ادیان و مذاهب دارد.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.