سفیر سابق ایران در چین با اشاره به روند پرونده هسته‌ای ایران طی 12 سال گذشته گفت: یک برنامه هماهنگ بین اسرائیل، آژانس و آمریکا برقرار است که به صورت دائم القا می‌کنند که ایران در برنامه هسته‌ای خود انحراف دارد، ...


برنامه هماهنگ آمریکا، اسرائیل و آژانس بین‌المللی انرژی اتمی برای پرونده هسته‌ای ایران

در ارائه گزارش صداقت ندارد و به سمت سلاح هسته‌ای حرکت می‌کند.
"جواد منصوری" در گفتگو با خبرنگار سیاست خارجی باشگاه خبرنگاران در واکنش صریح به اظهارات مدیرکل آژانس بین‌المللی اتمی مبنی بر مقاومت ایران در برابر پذیرش پروتکل الحاقی گفت: اولا امضای قراداد اجباری نیست، ثانیا بسیاری از کشورها نظیر آمریکا، ژاپن و خیلی کشورهای دیگر تاکنون امضا نکرده‌اند و علاوه بر اینکه ایران در مواردی عملا پروتکل الحاقی را اجرا کرده است تا حسن نیت خود را نشان دهد ولی متأسفانه طرف‌های مقابل توجهی به همکاری ایران نمی‌کنند.  
 
سفیر سابق ایران در چین در ادامه ادعای آمانو را مبنی بر اینکه عملکرد ایران وظیفه آژانس را سخت کرده، رد و تأکید کرد: پرونده هسته‌ای ایران، نه یک پرونده حقوقی، بلکه یک پرونده کاملا سیاسی است، بنابراین تعجبی ندارد، که علیرغم بالاترین بازرسی‌هایی که از تأسیسات هسته‌ای ایران نسبت به سایر کشورها شده باز هم صحبت‌هایی کنند که خلاف واقع و در راستای منافع سیاسی‌شان است.  
 
این کارشناس سیاست خارجی با اشاره به روند پرونده هسته‌ای ایران طی 12 سال گذشته اظهار داشت: یک برنامه هماهنگ بین اسرائیل، آژانس و آمریکا برقرار است که به صورت دائم القا می‌کنند ایران در برنامه هسته‌ای خود انحراف دارد، در ارائه گزارش صداقت ندارد، به سمت سلاح هسته‌ای حرکت می‌کند و تاکنون اجازه نداده است که آژانس مأموریت خود را انجام دهد و این حرکت در طول 12 سال گذشته به طور متناوب بوده است.  
 
وی با اشاره به تلاش‌های رئیس جمهور آمریکا برای خرید رأی روسای سایر کشورها تصریح کرد: زمانی که قطعنامه‌ای در شورای امنیت مطرح می‌شود شخص رئیس جمهور آمریکا با تک تک رؤسای کشورهای عضو شورای امنیت تماس می‌گیرد و هر آنچه آنها می‌گویند، قبول می‌کند تا در شورای امنیت علیه ایران رأی بدهند.  
 
وی در پایان به نمونه‌ای از تلاش‌های آمریکا برای خرید رأی اعضای شورای امنیت اشاره کرد و اظهار داشت: بعد از یکی از جلسات آژانس در حدود 5 سال قبل سفیر آمریکا در آژانس بین‌المللی اتمی گفت: ما 2 میلیارد دلار خرج کردیم تا این مصوبه را علیه ایران گرفتیم و توانستیم علیه ایران قطعنامه صادر کنیم.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.