در تاسوعای حسینی استان سمنان حال و هوای کربلایی گرفت و هزاران نفر از شیفتگان حضرت اباعبدالحسین (ع) با شرکت در دسته ها و مجالس سوگواری به عزاداری پرداختند.

استان سمنان در تاسوعای حسینی حال و هوایی کربلایی گرفت

عزاداری های پرشور محرم یکشنبه شب در تاسوعای حسینی، حال و هوایی خاصی به شهرها، بخش ها و روستاهای استان سمنان بخشیده و شور حسینی را در این استان دوچندان کرده است.

در شب تاسوعای حسینی عاشقان حسینی با به حرکت درآوردن دسته های سینه زنی و زنجیرزنی در خیابان های سمنان در هوای سرد پاییزی، شور و عشق خود را به شهدای دشت کربلا بویژه حضرت ابوالفضل (ع) ابراز کردند.

در این سوگواری که تا پاسی از شب گذشته ادامه داشت هزاران نفر از مردم سیاهپوش و داغدار سرور و سالار شهیدان، بر سر و سینه زنان تاسوعای حسینی را گرامی داشتند و به عزاداری پرداختند.

رهپویان نهضت کربلا در روز تاسوعای حسینی نیز در قالب دسته های عزاداری با لباس های مشکی و دستارهای سبز و سیاه در کوچه و بازار، مساجد، حسینیه ها و تکایای این استان در سوگ حضرت سیدالشهدا (ع) و یاران باوفایش بر سر و سینه می زنند.

پرچم های سیاه و بیرق های سبز و سرخ در شهر سمنان و سایر شهرهای استان سمنان به اهتزاز درآمده و عبور دسته های عزاداری که با حضور گسترده مردم بویژه جوانان و نوجوانان همراه است حال و هوای حسینی به این استان ولایت مدار بخشیده است.

اوج برنامه های عزاداری در روز تاسوعای حسینی، بعداز ظهر آغاز می شود و دسته های عزاداری با حرکت در محله های مختلف سمنان به سوگواری می پردازند.

در آیین سوگواری تاسوعای حسینی که در تکایا و مساجد سمنان و دیگر شهرهای این استان برگزار شد سخنرانان در باره فلسفه قیام امام حسین (ع) و اهداف شهادت این امام بزرگوار سخن گفتند.ک/2

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.