ساری – خبرنگار قدس آنلاین : مدیرکل اوقاف و امور خیریه مازندران از برگزاری آیین شام غریبان در 150 بقعه متبرکه مازندران خبر داد و گفت : در این مراسم سوز و گداز عاشورایی و صحنه به اسارت بردن خاندان اهل بیت (ع) به تصویر کشیده می‌شود .

برگزاری آیین شام غریبان در 150 بقعه متبرکه مازندران

حجت‌الاسلام ستار علیزاده در حاشیه بازدید از صحن امامزادگان و بقاع متبرکه مجری طرح سوگواره بصیرت عاشورایی افزود : طرح سوگواره بصیرت عاشورایی برای چندمین سال متوالی در استان مازندران با استقبال خوب مردم در سطح 222 بقعه و امامزاده استان در حال برگزاری است.

وی بابیان اینکه شرکت درعزاداری‌های امام حسین(ع) و ترویج فرهنگ عاشورایی یکی از افتخارات بزرگ شیعیان جهان به‌شمار می‌رود، اضافه نمود: مردم ولایی مازندران در تمامی صحنه‌ها و از تاریخ گذشته عشق و ارادت خود را به خاندان اهل بیت(ع) نشان دادند و امروز هم در ماه محرم در کنار بارگاه خاندان اهل بیت(ع) به عزاداری و سوگواری می‌پردازند.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه مازندران با اشاره به اینکه امامزادگان مرجع امنیت و آرامش جامعه اسلامی هستند، یادآور شد : مردم ولایی مازندران با عشق و ارادت خود در ایام محرم و عزاداری حضرت سید الشهدا(ع) به ضریح امامزادگان عظیم الشأن پناه می‌برند.

حجت‌الاسلام علیزاده یکی از برنامه‌های اساسی سازمان اوقاف را بقعه محوری عنوان کرد و افزود : سیاست اصلی سازمان اوقاف اجرای برنامه‌های دینی و مذهبی درکنار بقاع متبرکه و امامزادگان سراسر کشور است که این مسئله در راستای بیانات مقام معظم رهبری که امامزادگان باید به قطب فرهنگی تبدیل شوند، صورت می‌گیرد.

وی با اشاره به اینکه امتداد و استمرار قیام حسینی نقش خود را در بیداری اسلامی نشان داده است، اظهار داشت: این حرکت ارزشمند به برکت و عظمت نظام اسلامی زیر نظر ولایت فقیه اتفاق افتاده است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه مازندران با بیان اینکه بقای مکتب حیات‌بخش اسلام با قیام و نهضت امام حسین(ع) است، ادامه داد : امام حسین(ع) عامل بقای حقیقت اسلام است و در حقیقت احیا و ماندگاری دین اسلام را تثبیت کرد.

حجت‌الاسلام علیزاده مهمترین پیام واقعه عاشورا را امر به معروف و نهی از منکر، اقامه نماز، تبعیت از ولایت، ایثار و فداکاری و استکبارستیزی دانست و بیان داشت: باید در تمام شرایط زندگی از این فرهنگ غنی بهره‌مند شد.

وی اضافه نمود: مراسم عزاداری سالار و سرور شهیدان در روز تاسوعا و عاشورا در جای ‌جای استان برگزار و در صحن امامزادگان و بقاع متبرکه مجری طرح سوگواره بصیرت عاشورایی می باشد.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.