قدس آنلاین: یافته های تازه  نشان می دهند، کودکانی که اضافه وزن دارند و در معرض سطوح بالای مواد شیمیایی خانگی قرار گرفته اند به زودی به بیماری قلبی و دیابت مبتلا می شوند.  

افزایش احتمال ابتلا کودکان چاق به بیماری قلبی

به گزارش گروه سلامت و بهداشت قدس آنلاین، دانشمندان دریافتند، مواد شیمیایی که برای شست و شوی فرش، مبل ها و پارچه ها استفاده می شوند، با تاثیر بر غدد درون ریز بدن کودکان سبب افزایش وزن آنها شده اند. این بچه ها، به احتمال زیاد علایم هشدار دهنده سندرم متابولیک - بیماری که حاوی گروهی از عوامل خطرساز برای بیماری قلبی، سکته مغزی و دیابت- را بروز می دهند.  

دکتر کلارا آمالیه گاد، استاد مدرسه پزشکی دانشگاه کپنهاگ و سرپرست این مطالعه گفت:" یافته های ما نشان می دهند، مواد شیمیایی سال ها در محیط باقی می مانند و تندرستی افراد را به خطر می اندازند. "

او افزود:" کودکانی که اضافه دارند و در معرض مواد شیمیایی بوده اند، در کوتاه مدت میزان انسولین و تری گلیسیرید خون شان افزایش می یابد و به سندرم متابلیک مبتلا می شوند. "

محققان، شاخص توده بدن و دور کمر 500 دانش آموز کلاس سوم دبستان را اندازه گیری کردند و خون آنها را برای سنجش میزان تری گلیسیرید و انسولین خون شان گرفتند.

دکتر استفان خاسه اونو، استاد بهداشت عمومی دانشگاه بارسلون نیز گفت:" گرچه تولید دو نوع ماده شیمیایی خطرناک خانگی متوقف شده، هنوز محصولات شیمیایی خریدار دارند. امیدوارم یافته دانشمندان دانمارکی به طبقه بدنی و کاهش خطر محصولات شیمایی خانگی کمک کند. "

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.