قدس آنلاین: معاون ستا مبارزه با مواد مخدر كشور گفت: مصوبه درمان رايگان معتادان بي بضاعت در كشور از سوي دولت ابلاغ شده است.

ابلاغ مصوبه درمان رایگان معتادان بی بضاعت در کشور

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین از بجنورد، بابك دين پرست درجلسه فوق العاده شوراي هماهنگي مبارزه مواد مخدر استان اظهار داشت: در سال جاري ميزان اعتباري كه براي سند جامع پيشگيري فرهنگي كشور در اختيار اين ستاد قرار گرفته حدود يك هزار ميليارد ريال است.


وی افزود: مصوبه درمان رايگان معتادان بي بضاعت در كشور از سوي دولت ابلاغ شده و براساس اين مصوبه دستگاه هاي متولي به خصوص بهزيستي و دانشگاه هاي علوم پزشكي مي توانند معتادان بي بضاعت را به صورت رايگان درمان كنند.

معاون كاهش تقاضا و توسعه مشاركت هاي مردمي ستاد مبارزه با مواد مخدر گفت: موفقيت ما و در مجموع جهان در امر كشف مواد مخدر حدود 20 درصد است و 80 درصد از مواد مخدر وارد كشور شده و يا از مبادي خارج مي شود.

دين پرست افزود: براساس آمار تنها 20 درصد از معتادان موفق به ترك اعتياد شده و 80 درصد در اين كار موفقيتي نداشته و همچنان معتاد مي مانند.

وي اضافه كرد: علي رغم توفيق ناچيزي كه در زمينه ترك اعتياد وجود دارد، ما وظيفه داريم كه اين كار را با جديت دنبال كنيم.

این مقام مسئول، برنامه اصلي اين ستاد در سال جاري را كاهش صدور مجوز براي مراكز ترك اعتياد و نظارت بر اين و مراكز عنوان كرد و افزود: در برنامه جديد اين ستاد، افزايش كمي مراكز ترك اعتياد در دستور كار قرار نداشته و فعاليت كيفي اين مراكز مورد نظر است.

وي اظهار داشت: از مردادماه امسال شيوه نامه نظارت بر مراكز ترك اعتياد غيردولتي و دولتي در سطح كشور ابلاغ شده و با مراكز متخلف فاقد مجوز و يا داراي مجوز برخورد مي شود.

دين پرست گفت: دستگاه هاي ناظر بر عملكرد مراكز ترك اعتياد در كشور بايد به وظيفه نظارتي خود در قبال اين مراكز به درستي عمل كنند.

معاون امور مجلس در ستاد مبارزه با مواد مخدر كشور نیز در این جلسه گفت: جوانان قربانيان اصلي مصرف مواد مخدر هستند

سيدحنيف حسيني افزود: سن اكثر جواناني كه در شبانه روز بر اثر مواد مخدر در كشور جان خود را از دست مي دهند.

وي اضافه كرد: براساس آمار جوانان بيشترين قربانيان سوءمصرف مواد مخدراز ميان گروه هاي سني هستند.

وي با ابراز تاسف از مرگ اين جوانان افزود: اين جوانان سرمايه كشور هستند كه اين چنين جان خود را در كف خيابان، از دست مي دهند و حال آنكه با پرداختن درست به ترك اعتياد مي توانيم بسياري از عوارض و آسيب هاي اجتماعي را كه از اين ناحيه به جامعه وارد مي شود، بكاهيم.

وی گفت: در استان ها بايد به كاهش ترك اعتياد، به خصوص پيشگيري از آن، توجه بيشتري صورت گيرد و از فرصت هاي در اختيار براي كاهش اين معضل اجتماعي استفاده شود.

حسيني افزود: برنامه محوري ما در پيشگيري از مواد مخدر، ايجاد اشتغال براي معتادان بهبود يافته است كه علاوه بر اختصاص اعتبار ستاد مبارزه با مواد مخدر، تفاهمنامه اي با صندوق مهر امام رضا(ع) براي تخصيص اعتبار امضا شده تا به كارآفريناني كه بهبوديافتگان را به كار گيرند، تسهيلات ويژه اي داده شود.

استاندار خراسان شمالي نیز در این جلسه بر توجه ويژه جهت تكميل پروژه هاي نيمه تمام درحوزه مبارزه با مواد مخدر تاکید کرد.

پرویزی افزود:با كمك ويژه كميته هاي مرتبط شوراي هماهنگي مبارزه با مواد مخدر مي توان گام هاي بلند در پيشگيري مبارزه با مواد مخدر برداشت.


وی اظهار داشت: وزير كشور نگاه عميق در پيشگيري ومبارزه با مواد مخدر دارد.

وي بابيان اينكه بازگشت دوباره معتادان به سوي موادمخدر نگران كننده است گفت: مراقبت پس از درمان  بايد در اولويت قرار گيرد تا دوباره تكرار هزينه نداشته باشيم.

وي با اشاره به  سياستهاي استان درخصوص مبارزه با مواد مخدر در حوزه روستاي گفت: در استان خراسان شمالي اعتبار عمراني ويژه به روستاهاي پاك از آلودگي مواد مخدر پرداخت مي شود كه براي اجراي پروژه هاي بزرگ و تاثيرگذار در آن مناطق هزينه مي شود.

وي در پايان افزود: شوراي هماهنگي مبارزه بامواد مخدر با توسعه فعاليت ها ي خود وفعال نمودن كميته ها مي تواند در جهت  كاهش مشكلات اين حوزه گام بردارد.

انتهای خبر/.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.