یک کارشناس صنعت خودرو گفت:‌ باید از عرضه خودروهای داخلی با تفاوت قیمت چند میلیون تومانی در بازار آزاد جلوگیری شود.

جلوگیری از عرضه خودروهای داخلی در بازار آزاد
34.7.86-1.jpgامرالله امینی در گفت‌وگو با  (ایسنا)، اظهار کرد: هم اکنون برخی از خودروهای داخلی به قیمت چند میلیون گرانتر از قیمت کارخانه تولیدکننده، مجددا در بازار آزاد عرضه می شوند.

وی با بیان این‌که در همین شرایط برخی مصرف‌کنندگان موفق به خرید خودروی مورد نیاز خود از شرکت خودروساز نمی شوند، خاطرنشان کرد: اما همان خودرو با تفاوت قیمت چند میلیون تومانی در بازار آزاد موجود است.

این کارشناس صنعت خودرو ادامه داد: در این شرایط باید بررسی شود که چرا در شرایطی که تیراژ تولید برخی خودروها در شرکت‌های خودروساز برابر با تقاضای آن خودرو نیست اما همان خودرو در بازار آزاد یافت می‌شود.

وی افزود: یکی از دلایل این موضوع خرید خودرو با انگیزه‌های سودجویانه از خودروسازان است به گونه‌ای که برخی افراد خودرو را تنها با نیت عرضه مجدد در بازار آزاد، از خودروسازان خریداری می‌کنند.

امینی با بیان این‌که مسلما هیچ فردی به طور سالانه اقدام به خرید خودروی صفر کیلومتر برای مصرف شخصی نمی‌کند خاطرنشان کرد: در این زمینه شرکت خودروساز باید سازوکاری بیندیشد که از فروش چند باره خودرو به افراد خاص جلوگیری شود.

این کارشناس صنعت خودرو اظهار کرد: همچنین در مواردی شنیده می‌شود که نمایندگی‌های فروش خودروسازان، تعداد زیادی خودرو را ثبت نام کرده و به جای تحویل مشتریان اصلی در بازار آزاد می فروشند که در این زمینه باید سازمان‌های نظارتی صحت موضوع را بررسی و با متخلفان برخورد کنند.

به گفته وی، در صورت جلوگیری از عرضه مجدد خودروهای داخلی با قیمت‌های بالاتر از نرخ کارخانه در بازار آزاد، مصرف‌کنندگان بیشتری به خودرو با قیمت‌های اصلی دسترسی خواهند داشت.

 

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • تیمور IR ۱۳:۰۹ - ۱۳۹۳/۰۸/۱۴
    0 0
    هر سرپرست خانواده یک خودرو برای افراد زیر 18سال