رییس اتحادیه کشوری طلا و جواهر با پیش بینی ثابت شدن نرخ طلا در بازارهای جهانی گفت: تعطیلی بازار طلا و کاهش داد و ستد ها به دلیل تقارن با ایام عزاداری سالار شهیدان، باعث عدم تبعیت از نرخ جهانی شده و قیمت واقعی طلا در ایران،هفته آینده مشخص خواهد شد.

قیمت جهانی طلا ثابت خواهد شد/دلایل کاهش قیمت طلا در بازار ایران

محمد کشتی آرای در گفت و گو با خانه ملت، در رابطه با دلایل کاهش قیمت طلا در بازارهای جهانی گفت: بهبود وضعیت اقتصادی امریکا، به رشد قیمت دلار منجر شده و ثمره آن، حرکت سرمایه ها به سمت فعالیت های اقتصادی است، در نتیجه طلا با کاهش تقاضا مواجه شده و قیمت آن روند نزولی را طی می کند.

رییس اتحادیه کشوری طلا و جواهر افزود: البته آنچه مسلم است اینکه، روند نزولی طلا بزودی متوقف خواهد شد، چرا که بعد از ظهر چهارشنبه به وقت ایران، شاخص های اقتصادی اعلام و با توجه به این روند، جلوی کاهش نرخ طلا گرفته خواهد شد.

وی در رابطه با تاثیر افت قیمت جهانی طلا بر بازار داخلی نیز بیان کرد: تعطیلی بازار طلا و کاهش داد و ستد ها به دلیل تقارن با ایام عزاداری سالار شهیدان، باعث عدم تبعیت از نرخ جهانی شده و قیمت واقعی نیز روز شنبه مشخص خواهد شد.

این کارشناس بازار طلا و سکه با اشاره به افت نسبی قیمت طلا در بازارهای جهانی تصریح کرد: اکنون سکه تمام بهار آزادی با 20 هزار تومان کاهش، به قیمت 908 هزار تومان خرید و فروش می شود و با نرخ ارز نیز تناسب دارد، نرخ هر گرم طلای 18 عیار نیز حدود 93 هزار تومان بوده که نسبت به روزهای گذشته با کاهش مواجه است.

رییس اتحادیه کشوری طلا و جواهر در رابطه با وابستگی نرخ طلا و نفت نیز گفت: قیمت نفت در بازارهای غیر سازمان یافته تعیین می شود و به همین دلیل، تاثیر چندانی بر نرخ طلا نداشته و کاهش قیمت نفت نیز به دلیل شکل گیری بازارهای غیر سازمان یافته نفتی است./

 

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.