قدس آنلاین _ هنگامه طاهری_ پژوهشگر ارشد مسایل خاورمیانه در پژوهشکده مطالعات استراتژیک :درگیریهای داخلی کشورهای منطقه با طرح اسراییل درباره اشغال فلسطین و از بین بردن مسجد الاقصی ارتباط مستقیم دارد.

مساله فلسطین و ایجاد درگیری های داخلی در کشورهای منطقه دو بخش از یک طرح صهیونیستی است/ واکنش جهان اسلام متناسب با توطئه های اسراییل نیست

دکتر محمد علی مهتدی  استاد دانشگاه و پژوهشگر ارشد در پژوهشکده مطالعات استراتژیک خاورمیانه با گرایش مطالعات خاورمیانه و مسائل جهان عرب ضمن اظهار مطلب فوق به خبرنگار قدس آنلاین گفت:  سالهاست اسراییل دو طرح  مبنی بر ضمیمه کردن کرانه رود باختری به اراضی اشغالی  سال 48 و نیز  یهودی کردن قدس  را به موازات هم  پیش می برد و از همین رو است که ما شاهد ساختن تعداد زیادی شهرک های یهودی نشین در اراضی اشغالی سال 67 مخصوصا در کرانه باختری هستیم.

وی اظهار داشت : صهیونیستها  با ساختن شهرکهای یهودی نشین  در اطراف قدس قصد دارند ارتباط قدس را با شهر های کرانه باختری قطع کنند و با این که این اقدامات آنها خلاف قوانین بین المللی است  و بارها هم مورد اعتراض محافل بین المللی و حتی آمریکا قرار گرفته  برای پیشبرد مقاصد خود به این اعتراضات اعتنا نکردند.

وی افزود: صهیونیستها می خواهند مسجد الاقصی را در کنترل کامل خود بگیرند , ورود و خروج به آن را زمان بندی کنند و در نهایت هم آن را ویران نمایند. از این رو در آغاز شروع کردند به  ساختن معبد یهودی در زیر مسجد الاقصی و بعد تغییراتی بر روی درب ورودی غربی مسجد با عنوان باب المغاربه ایجاد کردند تا به دیوار بُراق که یهودیان آن را دیوار ندبه می نامند برسند. اما  در نهایت هدفشان ویران کردن مسجد و ساختن معبد سوم سلیمان بجای مسجد الاقصی است چرا که  به اعتقاد آنها  قبلا در این مکان معبد حضرت سلیمان بوده.

دکتر مهتدی خاطر نشان کرد: جهان اسلام باید توجه داشته باشد اسراییل هر قدمی که بر میدارد منتظر واکنش کشورهای مسلمان است تا طبق آن قدمهای بعدی را بردارد. اما متاسفانه تا کنون واکنش جهان اسلام متناسب با توطئه های بزرگ آنها نبوده.

این کارشناس ارشد خاورمیانه علت آن را درگیریهای داخلی کشورهای منطقه و به خود مشغولی آنها عنوان کرد و گفت: صهیونیستها  سالهاست در محافل آمریکایی  طرح ایجاد هرج و مرج و درگیری قومیتها و مذاهب را در کشورهای منطقه  مخصوصا  لبنان , سوریه و عراق و ... مطرح و اجرا می کند تا این کشورها  چنان درگیر مسایل داخلی خود شوند که  فرصت اندیشیدن به مسایل  فلسطین و مسجد الاقصی را نداشته باشند.

به گفته  این استاد دانشگاه از آنجا که ایجاد درگیریهای داخلی در کشورهای مسلمان و نیز مساله فلسطین دو  بخش از یک طرح صهیونیستی علیه جهان اسلام است , باید کشورهای منطقه  برای جلوگیری از کسب اهداف اسراییل,  به هر دو این محورها  با هم بپردازند. این در حالی است که تا کنون جهان اسلام, اتحادیه عرب و سازمان همکاری اسلامی عملا هیچ اقدام مناسبی در این خصوص انجام نداده اند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.