قدس آنلاین – داود آتش افروز: برای جذب مخاطب در سینما چه باید کرد؟ دیدگاه هنرمندان در این مقوله در گفتگو با تنی چند دست اندر کاران سینما.

سینما،جذب یا دفع مخاطب؟/مردم از تکرارخسته شده اند

رامبد شکر آبی ( بازیگر)

این سئوال جواب های متعددی دارد .خیلی فاکتورها باید دست به دست هم دهند تا سینما از این بحران زدگی نجات

یابد.اول اینکه باید فیلم نامه ها جذاب و غیر تکراری باشند مردم از تکرار خسته شده اند و بعد مدیران سینمایی کشور باید از پرداختن به حواشی پرهیز کنند و به متن ماجرا بپردازند  واز فیلم های خاص حمایت بیشتری داشته باشند و از دیکته کردن دغدغه های فکری خود به فیلمساز جدا خودار کنند وکارگردانان هم به تنوع در ساختار فیلم توجه بیشتری داشته باشند .

عباس غزالی (بازیگر)

مخاطب با سینما قهر کرده است.فیلم ها را در حد خودش نمی بیند.سینما مخاطب نداشته باشد زمین می خورد که الان خورده...باید از تکرار قصه ها پرهیز شود مردم از قصه های نو و بکر و جدید استقبال می کنند .کارگردانان هم باید در ساختار فیلم هایشان نو آوری کنند و  صاحب سبک باشند.در انتخاب عوامل هم باید دقت داشته باشند وبازیگران کار باید با هم هارمونی داشته باشند.

اگه می خواهیم مخاطب جذب شود باید زاویه نگاه فیلمسازان به کار جدیتر شود و مسئولین سینمایی هم در برخورد با فیلم نامه ها نگاه راحتتری داشته باشند و مداوم خط قرمزها رو پررنگتر نکنند. و باوور کنند نویسنده یک فیلمنامه هم ایرانی است و دلش برای کشورش می طبد و قصد دارد با کارش راه حل برای برخی معضلات ارئه نماید.برای حل یک معضل بلاخره باید گوشه ای از آن معضل تصویر شود تا مخاطب بداند قرار است فیلم درباره چه چیز حرف بزند و هشدار دهد.

آزیتا ترکاشوند(بازیگر)

به نظر من روی  قصه ها یی که فیلم می شوند کم کا رمی شود و سریع قبل از بازنگری تخصصی جلوی دوربین می رود و از بافت دراماتیکی درستی بر خوردار نیست. مخاطب هم اینجور کارها را نگاه نمی کند.در شرایط سخت زندگی باید فیلم ها به مخاطب امید بدهد و شادی به او ببخشد ولی اکثر کارها فاقد این فاکتوهاهستند و مخاطب بهتر می بیند که تلویزیون را خاموش کند. مردم کار طنز ازنوع جذاب و غیر تکراری را دوست دارند و داستانهای اجتمایی را می پسندند.پس باید به سلیقه مخاطب احترام گذاشت .

بهنوش بختیاری (بازیگر)

اگر فیلمها مخاطب زیادی داشته باشد به عوامل سینما هم فشار اقتصادی کمی وارد می شود.و برای داشتن یک فیلم خوب و مردم پسند باید قصه های جذاب ...بکر و نو باشند و سازندگان و تولید کنندگان فیلم به ساختار مناسب و محتوا توجه ی بیشتری داشته باشند و ...اگر فیلم ها حرف و دغدغه مردم باشد یقین بدانید با هر شرایط مالی و اقتصادی سینما پر رونق می شود.

حدیث فولادوند(بازیگر)

همه سعي مي كنند فيلم ها را ارزان بسازند و براي همين كيفيت فيلم ها پائين مي آيد و نمي توان در سينما خلاقيت بصري ايجاد كرد .سناريوي خوب كم است و كارگردان خوب به ندرت پيدا مي شود.حضور نابازيگران به علت كم گرفتن يا نگرفتن دستمزد ضربه شديدي به كيفيت كارها زده است و مخاطب هم از اينگونه فيلم ها استقبال كمي مي كند.

 

 

 

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.