نماینده مردم خراسان رضوی در مجلس خبرگان رهبری گفت: حضرت زینب (س) در انتقال پیام عاشورا و پشتیبانی از مسأله امامت نقش بی‌بدیلی داشتند.

نقش بی‌بدیل حضرت زینب (س)  در انتقال پیام عاشورا

آیت‌ا... سیداحمد علم‌الهدی ظهر پنج شنبه در همایش بزرگ رهروان زینبی (س) که در پایانه مسافربری معراج مشهد برگزار شد، اظهار کرد: حضرت زینب (س) بعد از واقعه عاشورا نقش بی‌بدیلی در پشتیبانی از مساله امامت و ولایت و انتقال پیام عاشورا داشته‌اند.

وی تصریح کرد: زنده نگه داشتن پیام عاشورا به خاطر سخنان حضرت زینب (س) و امام سجاد (ع) در بارگاه یزید بود که ما باید تمام این مسائل را نه تنها دراعتقادات خود بلکه در  زمره مسائل جامعه پیاده‌سازی کنیم اما متاسفانه هنوز نتوانسته‌ایم از این ظرفیت عاشورایی استفاده کنیم.

عضو مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه رهروان زینب(س)، امروز در همان راهی حرکت کنند که حضرت زینب(س) به دلیل آن ارزش‌ها راهی کربلا شد‌، تاکید کرد: امروز باید رهروان زینب(س) به دنبال ارتقای سطح علمی خود در ابعاد مختلف دینی بوده و در این مسیر آموزه‌های دینی خود را به شکل عملیاتی به منصه ظهور بگذارند.

به گزارش فارس وی با تاکید بر اینکه شناخت و معرفت حضرت زینب به منظور رهروی از راه آن حضرت بر تمامی بانوان ملزم و واجب بوده، یادآور شد: شناخت و معرفت نسبت به حضرت زینب(س) باید رشد و توسعه یافته و ابعاد شخصیتی آن حضرت برای همه مردم نشان داده شود چرا که امروز شاهدیم حضرت زینب(س) را فقط در اشعار و متون ادبی به تصویر می‌کشند.

عضو مجلس خبرگان رهبری ادامه داد: حضرت زینب (س) در واقعه کربلا و عاشورا روشنگری‌های فراوانی داشته و حتی در مکالمات وی با برادرش سیدالشهدا(ع) این روشنگری‌ها و آموزه‌های دینی مشاهده می‌شود.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.