قدس آنلاین–داود آتش افروز: به نظر شما ایا بازیگران هر نقشی را برای بازی می پذیرند یا برای انتخاب هر نقشی ملاک های خاصی دارند؟هنرمندان پاسخ می دهند:

بازیگر نقش را انتخاب می کند یا نقش بازیگر را؟!

سیما مطلبی

باید نقش را دوست داشته باشم و ارتباط خوبی با آن بر قرار کنم .نقش منفی یا مثبت برایم فرقی نمی کند پردازش شخصیت آن نقش برایم مهم است که این امر در قدم اول از یک فیلمنامه خوب و درست ایجاد می شود.می دانید فیلمنامه اولین و مهمترین پارامتر انتخاب نقش برای من است .یک قصه خوب که بتواند با مخاطب ارتباط خوبی بر قرار کند نه تنها برای من که فکر می کنم برای هر بازیگری یک نقطه مثبت برای حضور در هر کاری است.

مهران رجبی

ملاک اول من کارگردان کار است چون پس از سالها تجربه دریافتم که یک کارگردان خوب می تواند از یک فیلمنامه ضعیف یک کار ماندگار بسازد و بلعکس. در مرحله بعدی خود فیلمنامه برایم  مهم است.و آخرهم عوامل و بازیگران دیگر کار.

  • آیا در کار بازی الگو برداری هم می کنید؟

نه متددبازی من متعلق به خودم است و نگاهی به شیوه بازی دیگران ندارم.

            حدیث فولادوند

به نظر من يه بازيگر ابتدا بايد اخلاق كاري داشته باشد و بعد به نقش متعهد باشد و براي رسيدن به شخصيتي كه قرار است نقشش را بازي كند شناخت و اطلاعات كافي داشته باشد.

آيا شما هر نقشي را بازي مي كنيد؟

نه. من بايد ابتدا با آن نقش ارتباط برقراركنم .اگر نقش به دلم بنشيند حتما آنرا براي بازي قبول مي كنم.

نفیسه روشن

   

با توجه به سابقه کاریم در انتخاب هر نقشی کمی محتاطانه عمل کنم .خدا رو شکر از سال 1386 تا اکنون حتی با شرایط سخت اقتصادی هنوز حق انتخاب  را دارم. بهرحال مردم ازما توقع کار خوب و بازی خوب را دارند.متاسفانه در این چند سال اخیر تولید کارهای خوب و شاخص کم شده است و این برای من در انتخاب نقشی مناسب کار را کمی سختتر می کند.

مارال فرجاد

بهرحال بايد كار كرد ولي سعي مي كنم براي انتخاب يكار ابتدا فيلمنامه را بپسندم و بعد كارگردان كار برايم مهم است و شرايط مالي كار.

شقایق فرهانی 

اول فیلمنامه باید خوب و استاندارد باشد بعد خود نقش و جایگاهی که در قصه دارد برایم مهم است  . حضور عوامل حرفه ای در پروژه هم فاکتور بعدی من در انتخاب کاری است.در صورتی هم که نقشی را دوست نداشته باشم برای دستمزدش بازی می کنم .بلاخره یک بازیگر باید بازی کند تا زندگی کند. درکل تاثیرگذاری نقش برایم اهمیت اول را دارد.

بهنوش بختیاری

من برای انتخاب یک ملاک مشخصی ندارم و معمولا نسبت به شرایط متغیر است.  ولی درکل مهمترین معیارهای من برای انتخاب کار اول کارگران است بعد فیلمنامه و دیگر بازیگران کار/ دوستی و رفاقت و پول مناسب و خوب   در این انتخاب نقش دارد

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.