مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان گفت: بر اثر وزش باد شدید و کاهش دید در آب‌های ساحلی خلیج فارس، محدودیت تردد شناورهای مسافری سبک و سنگین از طریق بنادر مسافری استان از دیروز(جمعه 16 آبان‌ماه) آغاز شده و تا پایان امروز (شنبه) نیز ادامه دارد.

تعطیلی بنادر مسافری هرمزگان تا اطلاع ثانوی
734-3.jpgبه گزارش (ایسنا)،«ابراهیم ایدنی» پیش از ظهر امروز(شنبه 17 آبان‌ماه) در جمع خبرنگاران افزود: به علت ورود سامانه‌ی ناپایدار جوی به هرمزگان طی روزهای گذشته، تردد همه‌ی شناورهای مسافری از طریق بنادری هم‌چون شهید حقانی، شهید ذاکری قشم، هرمز و بندر لنگه از شامگاه پنج‌شنبه پانزدهم آبان‌ماه تاکنون متوقف شده و این محدودیت تا مساعد شدن هوا طی 24 ساعت آینده ادامه دارد.

وی افزود: بر همین اساس، طبق تدابیر اندیشیده شده از سوی اداره‌کل بنادر و دریانوردی هرمزگان برای خدمات‌دهی به مسافران دریایی در شرایط ضرروی، تردد خودرو و مسافر در مرکز استان صرفاً در مسیر «پهل - لافت» و بالعکس با لندینگ کرافت (به صورت شبانه‌روزی) انجام و به مردم توصیه می‌شود به هیچ وجه از شناورهای غیراستاندارد و غیرمجاز برای انجام سفر دریایی استفاده نکنند.

ایدنی خاطرنشان کرد: از سوی دیگر به اطلاع می‌رساند که جابجایی مسافران دریایی از طریق بنادر چارک و آفتاب به مقصد جزیره کیش هم‌اکنون در جریان است و در بنادر مسافری غرب هرمزگان محدودیت تردد اعمال نشده است.

وی با بیان اینکه مسیرهای دریایی غیرمجاز شناسایی شده است، گفت: در ساحل بندرعباس شامل مبادی شش گانه جنب اسکله صیادی پشت شهر، ساحل سورو، ساحل پشت هتل هما، ساحل محله نخل ناخدا و جنب بندر شهید حقانی به مقصد قشم، درگهان و لنگرگاه کشتی‌ها در خلیج‌فارس است که در خصوص عواقب ناگوار تردد از طریق شناورهای غیر استاندارد در این مسیرها، پیش از این بارها از طریق رسانه‌ها اطلاع‌رسانی شده است.

به گزارش ایسنا، طبق آخرین اطلاعیه هواشناسی هرمزگان، سرعت باد در مسیرهای دریایی بین بندرعباس، جزایر قشم و هرمز برای روز شنبه هفدهم آبانماه 12تا 26 نات پیش‌بینی شده است که شدت وزش باد حداکثر به 30 نات نیز می‌رسد. ارتفاع موج نیز بین 1.5 تا 2 متر(3 تا 6 پا ) و در برخی اوقات کاهش قدرت دید بین 2 تا 5 کیلومتر پیش‌بینی شده است، این شرایط باعث شده تا امکان انجام سفر ایمن دریایی در این مسیرها وجود نداشته باشد.

محدودیت ترددهای دریایی از سوی اداره‌کل بنادر و دریانوردی هرمزگان هر سال به‌علت وزش باد محلی «نأشی» (نعشی) در فصل پاییز و زمستان(دوره زمانی رونق سفرهای دریایی) اعمال می شود تا سلامت جان مسافران و گردشگران به مخاطره نیفتد.

 

 

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.